گزارش و تحلیل

بوریس جانسون – تشدید تحریم روسیه به جای بازدید از مسکو

اشتراک
روزنامه تایمز بدون اشاره به منبع اطلاع داد که بوریس حانسون وزیر خارجه انگلیس قصد دارد در همایش وزیران خارجه گروه جی 7 به تشدید تحریم روسیه فرا بخواند

در مقاله تایمز گفته می‌شود که اگر مسکو از حمایت از بشار اسد رئیس جمهور عامل سوریه خودداری نشود انگلیس پیگرانه در این راه خواهد کوشید که شرکای آن در جی 7 علیه فدراسیون روسیه تحریمات جدیدی اعمال کنند

در مطلب منتشره در تایمز آمده است: «سندی در باره وضع تحریمات جدید علیه روسیه هم اینک برای بررسی در نشست وزیران امور خارجه در لوکا تهیه شده است. بعلاوه تحریمات ضد روسی کنونی که در جواب به مداخله این کشور در امور اوکراین معمول شده اقدام های تحریمی جدیدی علیه روسیه بکار گرفته خواهد شد. هدف آن‌ها دشوار کردن زندگی کارمندان دولتی آن کشور است».

این نشریه ادعا می‌کند که جانسون حوادث اخیر در سوریه — حمله شیمیایی به ادلب و ضربه آمریکایی بعدی را امکانی برای آن دانسته که «از زجر های آن کشور پس از شش سال جنگ داخلی کاسته شود». (منظور سرنگونی رژیم اسد).

بدین سان جانسون می‌خواهد به این قصد برسد که سران وزارت خانه‌های خارجه کشور های جی 7 بیانیه ضد روسی مشترک را صادر کنند. این یک نوع اولتیماتومی خواهد بود و در آن از ولادیمیر پوتین درخواست خواهد شد که هواپیماهای نظامی خود را از سوریه خارج کرده و حمایت از اسد را قطع کند.

شنبه گذشته 8 آوریل معلوم شد که بوریس جانسون تصمیم گرفت که بازدیدش از مسکو که قرار بود 10 آوریل صورت گیرد لغو شود. این بازدید اولین سفر وزیر خارجه جدید انگلیس به روسیه می بود. جانسون تصمیم خود را به حوادث اخیر در سوریه توضیح داد.

وزارت خارجه روسیه ضمن تفسیر لغو این بازدید اعلام کرد که لندن به ماهیت رخ داد های جاری در سوریه پی نمی برد. ماریا زاخارووا نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، وزارت خارجه انگلیس به ریاست حانسون را به عدم پیگیری در سیاست خارجی متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала