این قابلیت که Fact Check (بررسی حقیقت) نام گرفته، با درج برجسبی در کنار نتایج، صحت آنها را تایید یا رد می کند.
به گفته گوگل، این شرکت در حال حاضر در زمینه بررسی صحت خبرها با 115 سازمان همکاری می کند که از جمله آنها بی بی سی، سی ان ان، گاردین، نیو یورک تایمز و 111 سازمان دیگر هستند. بعلاوه سایر شرکت ها نیز به شرط اینکه به صورت الگوریتم وار به عنوان یک منبع موثق اطلاعات شناخته شوند، می توانند به این پروژه پیوسته و در آن مشارکت نمایند.
البته با توجه به مسئولیت عظیمی که این کار به همراه دارد، نمی توان انتظار داشت که تک تک خبر ها و اطلاعات موجود در فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته و صحت آن توسط کسی صد در صد تایید شود. در واقع هدف گوگل این است که به افراد کمک کند تا بتوانند در مورد اطلاعات موجود در فضای مجازی قضاوت های آگاهانه تری انجام دهند.
این اولین تلاش برای جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط و خبرهای دروغ در فضای مجازی نیست. پیش از این نیز فیس بوک در 14 کشور قابلیتی برای اخراج سایت های خبرهای جعلی از شبکه تبلیغاتی خود به کار برده بود.
گوگل با قابلیت Fact Check به جنگ خبرهای دروغ می رود
23:50 09.04.2017 (بروز رسانی شده: 23:54 09.04.2017)
© AP Photo / Jens Meyerگوگل با قابلیت Fact Check به جنگ خبرهای دروغ می رود
© AP Photo / Jens Meyer
اشتراک
شرکت گوگل اعلام کرد برای جلوگیری از انتشار خبرهای دروغ در فضای مجازی قابلیت جدید را به جستجوگر خود افزوده است.