چرا انسان دوران کودکی خود را فراموش می کنند؟

© Fotolia / Andrea Dantiچرا انسان دوران کودکی خود را فراموش می کنند؟
چرا انسان دوران کودکی خود را فراموش می کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان موفق شدند زمانی را که انسان دوران کودکی خود را فراموش می کند را کشف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته محققان سن مشخصی وجود دارد، که مغز از نو آغاز بکار می کند و انسان دیگر دوران کودکی خود را به یاد نمی آورد. اکثریت ما شاهد این پارادوکس بوده ایم، که مشکل است تا برخی از خاطرات دروان کودکی را به یاد بیاوریم. حتی مشخص ترین احساسات دوران کودکی در سنین بزرگسالی دیده نمی شود. اغلب به نظر می‌رسد که در کودکی شخص دیگری بوده ایم.
دانشمندان برای اینکه دریابند که در کدام سن و چگونه پروسه حذف اطلاعات ذهن کودک آغاز می‌شود، مجموعه‌ ای ازآزمایش‌ها را انجام دادند. در نتیجه آن مشخص شد که تقریباً در سن هفت سالگی مغز انسان به شکل تازه ای آغاز به کار می‌کند.
دانشمندان بر این باورند که هر اتفاقی که تا سن هفت سالگی می‌افتد به سادگی از حافظه انسان پاک می‌شود، و تنها خاطراتی ناقص باقی می‌ماند. پزشکان این روند را اسکلروز کودکان می‌نامند. به عقیده آنان دلیل این موضوع محدودیت حافظه انسان می‌باشد. جهت ذخیره اطلاعات جدید، مغز انسان خاطرات گذشته را پاک می‌کند. از این رو انسان تنها برخی خاطراتی که برای آنها رخ داده و همچنان خاطرات بسیار جالب را به یاد می‌آورند. به گفته دانشمندان، این فرایند برای رشد طبیعی مغز انسان در دوران بزرگسالی ضروری است، در غیر اینصورت ممکن است در سنین بالاتر اختلال در حافظه بوجود آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала