گزارش و تحلیل

مبارزه با تروریسم

© AFP 2023 / Yasin Akgulجانبازان کرد در سوریه
جانبازان کرد در  سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کردهای سوریه و روسیه در یک سوی سنگر مبارزه با تروریسم قرار دارند.

صالح مسلم  رهبر  حزب کردهای سوریه  — حزب «  اتحاد دمکراتیک» — در مصاحبه با « اسپوتنیک»  اعلام داشت  که  روسیه و  دسته های نظامی کرد  در خصوص مبارزه با  تروریسم در سوریه به توافق رسیدند.

وی در خصوص حضور نظامی  روسیه در  منطقه « آفرین» گفت: نمی دانم آیا در « آفرین»  پایگاه نظامی روسیه  وجود دارد یا نه، اما  توافقی بین  روسیه و واحدهای نظامی کردها در خصوص  همکاری  در مبارزه با تروریسم وجود دارد.  مطابق با این موافقت نامه، طرفین کارهای  مشترکی  در این جهت  به انجام می رسانند و  با  « النصری»  و دیگر گروهک های  تروریستی مبارزه خواهند کرد. حملات آنها به « آفرین» در این اواخر  بیشتر  شده است.  روسیه و  دسته های نظامی کردها  در مقابله با این خطر به یکدیگر کمک می رسانند».

مسلم در رابطه با  مرحله  پیشرفت  مناسبات با روسیه گفت:  مناسبات ما با روسیه هرگز قطع نمی شود و  تماس ها با فدراسیون روسیه  دائمی است.  مناسبات سیاسی ما با  روسیه  برقرار است  که به  امضای پیمان همکاری انجامید. هم اکنون  در خصوص مبارزه با  تروریسم، ما و روسیه در یک سوی سنگر قرار داریم.  به عقیده ما، تمام نیروهای  بین المللی باید  نیروهای  خود را در مقابله با  این شر متحد کنند».

 روسیه بر شرکت کردها  در مذاکرات ژنو  اصرار می ورزد. مسلم در خصوص این موضع  روسیه گفت: امیدواریم که این موضع نه فقط در حرف، بلکه  در عمل اجرا شود.  همه می دانند که بدون شرکت شورای دمکراتیک  سوریه  نمی توان به  حل و فصل بحران سوریه دست یافت.  نمایندگان  شورا  و نیروهای دمکراتیک سوریه باید  در  فرایندهای ژنو و آستانه شرکت داشته باشند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала