گزارش و تحلیل

اگر دروغ می گویید، زیبا دروغ بگویید

© Sputnik / Sergey Guneevدمیتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری
دمیتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا اتهامات جدیدی خطاب به روسیه مطرح کرد.

دمیتری پسکوف سخنگوی رسمی ریاست جمهوری به تقاضای خبرنگاران اخبار مربوط به گویا دیدار محرمانه  ماه ژانویه «شخص مورد اعتماد» ریاست جمهوری فدراسیون  روسیه  در «سیشل» با اریک پرینس- بنیان گذار  شرکت نظامی Blackwater-   را « حرفهایی پوچ و مزخرف» نامید.

روزنامه « واشنگتن پست» با استناد به مقامات آمریکایی، اروپایی و عربی که نخواستند نامشان فاش شود خبر داد  که  اریک پرینس، بنیان گذار  شرکت  خصوصی آمریکایی  « بلک واتر» با میانجی گری  امارات متحده عربی  گویا در  ماه ژانویه  دیدار محرمانه ای با « شخص مورد اعتماد  رئیس جمهور روسیه»  داشته است  تا کانال ارتباطی بین  رهبران روسیه و آمریکا برقرار شود.  این اخبار در زمینه  کمپین بی اعتبار کردن رئیس جمهور آمریکا  دونالد ترامپ  منتشر می شود که گویا وی  با فدراسیون روسیه « ارتباط» داشته است.

 روزنامه مذکور با استناد به شخصیت های رسمی  آمریکا اعلام داشت  که « اف. بی.آر» دقیقا به  بررسی دیدار در « سیشل» در خصوص « دخالت»  روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی می پردازد. در  اداره تحقیقات آمریکا از تفسیر این موضوع خودداری ورزیدند.

روسیه بارها  اتهامات  سرویس های ویژه آمریکا در خصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را  رد کرده است.  دولت ترامپ نیز این اتهامات را رد می کند.

 میخائیل سینِلنیکوف — اوریشاک، کارشناس سیاسی در  برنامه رادیو « اسپوتنیک»  متذکر شد  که اتهامات  وارده از سوی  خبرنگاران آمریکایی  عجیب به نظر می رسد.

—   این جور خبرها همیشه باعث تعجب من می شود.  اگر دروغ بافی می کنید، پس  این کار را بشکل زیبایی انجام بدهید.  حداقل توضیحاتی نیز  به آن اضافه کنید تا قانع کننده تر باشد.  بقول خودمان، اگر دروغ می گویید، زیبا دروغ بگویید.  اینکه اریک  پرینس  شخصیت مورد اعتماد  بین ترامپ و  ولادیمر  پوتین شده است —  خیلی عجیب به نظر می رسد».

 به گفته کارشناس روسیه، اریک پرینس  شخصیت زیاده از حد نامناسبی برای این نقش است.

—  در اینجا یک لطیفه  به یاد می آید: جاسوس روس « اشترلیتس»  در مرکز برلین در حال گردش بود،  هیچ چیز به غیر از  دستگاه  بی سیم و کلاهی با ستاره سرخ، هویت او را مشخص نمی کرد».اریک پرینس ، چنان پرسوناژ نفرت انگیزی در نظر خبرنگاران است که هر گونه حرکت و عمل او برای خبرنگاران جالب است.  انتخاب چنین شخصیتی برای دیدار  و  مذاکرات محرمانه زیاده از حد احمقانه خواهد بود.  بهتر بود اگر شخص ساده ای مانند «  جون اسمیت نامی»  را انتخاب می کردند که گویا به « سیشل»  برای مذاکرات محرمانه پرواز کرده است».

 کارشناس روسیه متذکر شد که  اتهامات  مربوط به «  ارتباط با فدراسیون روسیه»  خطاب به  سیاستمداران آمریکا  مبدل به یک  مارک  روزنامه نگاری آمریکا شده است.

—  این یک کمپین بزرگ است. مد شده است  که بعضی از ژورنالیست ها  خود را قانع کرده اند  که ترامپ —  جاسوس روس است  و  باید او را افشا کرد.  آنها حاضرند  جان نثار چنین مأموریتی بکنند.  به نظر من چنین  گویا دیدارها و « مذاکرات  محرمانه» ای زیاد خواهند بود. بهر حال نمی توان مانع از « به دام انداختن زبان» خبرنگاران در این خصوص شد.  در ایالات متحده  بر طبق قانون  خبرنگاران  مورد حمایت قرار دارند.  ثابت کردن این  موضوع که خبرنگار نه فقط صاف و ساده  دروغ گفته  بلکه  عمدا و آگاهانه دست به این کار زده غیر ممکن خواهد بود.  از اینرو هر چه دلشان بخواهد می توانند در باره سیاستمداران آمریکایی بگویند و بنویسند».

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала