ارتش ترکیه در ادلب و محاصره زمین سوریه

© AP Photo / IHA/Ismail Coskunارتش ترکیه در ادلب و محاصره زمین سوریه
ارتش ترکیه در ادلب و محاصره زمین سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه فن آوری سنگین خود را به استان ادلب سوریه آورده و زمین این کشور را محاصره می کند.

همچنین آنکارا ساخت و ساز دو اردوگاه برای آماده سازی شبه نظامیان در این منطقه را آغاز کرده است ، چنین اقداماتی نقض تمامیت ارضی سوریه و برخلاف قطع نامه شورای امنیت سازمان ملل متحد است. به گزارش اسپوتنیک، ریاض حداد سفیر سوریه در روسیه در این خصوص به اسپوتنیک اطلاع داد.
این دیپلمات عالی مقام گفت: « ترکیه همچنین روند محاصره زمین های جدیدی حول مناطق اطمه و قیراط در استان ادلب را محاصره کرده اند. ارتش ترکیه در این منطقه دو اردوگاه برای آماده سازی شبه نظامیانی ساخته اند که به دو گروهک تروریستی جدید وارد شده اند. این فقط تجسم تجاوز به تمامیت ارضی کشور نیست بلکه نماد تجاوز علیه مردم سوریه است.»
وی تاکید کرد که در شهرکسب استان لاذقیه ، ارتش ترکیه به چند روستا وارد شده و ۳۰۰ راس درخت کاج و بلوط را در زمینی به مساخت ۱۵ کیلومتر مربع قطع کرده و صدها درخت زیتون را نابود کرده اند.
حداد اطلاع داد: « ارتش ترکیه همچنین به منطقه دیکماداش در شمال افرین وارد شده و تپه ی نزدیک این شهر را اشغال کرده اند. فن آوری سنگین و ماشین های زرهی آنها در آنجا قرار دارد. این منطقه به جسر الشعور تعلق دارد که به نوبه خود جزء استان ادلب است. ارتش ترکیه برای ساخت و ساز دیواری آماده می شوند که آن زمین ها را تفکیک می کند و آنها سرزمین ما را اشغال کرده اند.»
به گفته ی سفیر، بیانیه ی ترکیه در خصوص اتمام عملیات «سپر فرات» با آنچه در زمین رخ می دهد تقابل دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала