گزارش و تحلیل

کارشناس نظامی، بریتانیای کبیر فاقد ادوات نظامی در مقابل "زرادخانه تهدید کننده" فدراسیون روسیه است

© Sputnik / Sergei MalgavkoЗенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф" полка противовоздушной обороны в Феодосии
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф полка противовоздушной обороны в Феодосии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه بریتانیایی The Times تسلیحات معاصر روسی را "زرادخانه تهدید کننده ای" که می تواند خطر بزرگ باشد عنوان کرده است.

توس-1آ - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سلاح جدید روسیه. توس-1آ
به نظر روزنامه، جدی ترین تهدید برای ناوگان بریتانیای کبیر، موشک های ضدکشتی روسی مانند موشک فراصوتی "Onix " P-800 و ماوراء الصوت "سیرکون" می باشند. روزنامه The Times همچنین به زیردریایی پروژه "وارشاویانکا" که بی صدا و تغریبا ناپیدا می باشد اشاره نموده است. روزنامه نگار بریتانیایی در ادامه مقاله می نویسد که در حال حاضر نظیرسامانه های پدافند هوایی "اس-300 " و "اس-400" در زرادخانه های کشورهای دیگر موجود نیست و "اس-500" که دنبال آنان می آید برد بیشتر در قیاس سامانه های فوق دارد.
میخائیل خودارِنوک در مصاحبه با رادیو Sputnik قید نمود که کارشناسان بریتانیایی بیخود و بیجهت به برتری تسلیحات روسی اعتراف نمی نمایتد. مفسر مزبور در این مورد می گوید: 


"روی هم رفته، تمام ادوات تقابلی که بریتانیا می تواند به حیث سلاح مشابه پیش بکشد، طراحی آمریکایی هست. منظورم از سامانه موشک ضدهوایی "Patriot " و سیستم های گوناگون ضدهوایی که در عرشه کشتی ها مستقر است. ولی برای آنها مقابله با موشک های ضدکشتی "Onix " خیلی سخت است چون موشکهای مذکور قابلیت و توانایی نزدیک شدن در ارتفاع کم و با سرعت دو برابر فراصوتی به هدف می باشند که در حقیقت طی ثانیه ها آنها در نقطه آسیب رساندن به سیستم ضد هوایی کشتی می رسند. و موشک هایی مانند "سیرکون" دارای سرعت ماوراء الصوتی بوده که وادوات مورد نیاز برای تقابل با آنان هم وجود ندارد چون هیچ سیستم ضدهوایی نمی تواند جلو موشکهای بالدار که با سرعت ماوراء الصوتی به هدف حرکت می کنند بگیرد. شهرت برد بالای سامانه های "اس-300 " و "اس-400" خارج از بحث بوده و ما در آستانه ظهور سامانه جدید "اس-500" هستیم که قادر است سفینه فضایی را در مدار نزدیک بزمین مورد هدف قرار گیرد. و آن دیگر کیفیت تازه برای سامانه موشکی نصل جدید است که واحد دفاع فضایی خواهد داشت".


به نظر مخاطب رادیو، چنین استدلال را مقامات بریتانیا برای افزایش بودجه نظامی کشور به کار خواهد برد. باز هم ریشه سخن را به تحلیلگر مسایل نظامی می دهیم که می گوید: 


"قائداتا با ایجاد چنین رعب و وحشت کوشش دارند افزایش مخارج دفاع ملی را اثبات نمایند. اما اینجا جای ذکر است که طراح اصلی و تحویل ده سلاح شبیه که بتواند بطور مساوی با تسلیحات و ادوات نظامی روسی رقابت کند، ایالات متحده آمریکا است. و انگلیسی محض حسابشان روی این است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала