گزارش و تحلیل

سیاهی لشکر روسی زبان

© AFP 2023 / Chrostof Stacheتمرینات نظامی آمریکا در آلمان
تمرینات نظامی آمریکا  در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سیاهی لشکر روسی زبان در تمرینات نظامی آمریکا وحشی گری محض است.

در آلمان استخدام « سیاهی لشکر روسی زبان» برای  تمرینات نظامی آمریکا آغاز شد.  خبر  استخدام مردم  در سایت رسمی  برلین منتشر شده است.  در توضیح این حرفه آمده است: «  سیاهی لشکر  نقش شهروند  غیر نظامی در  مناطق بحرانی را بازی می کند.  بدین ترتیب برای سربازان  سناریوی  واقعی تمرینات نظامی ایجاد می شود  تا آنها بتوانند  به بهترین وجه برای  مأموریت های  خارجی آماده بشوند».

شخص  باید به زبان روسی مسلط باشد و زبان انگلیسی هم در سطح پایه بداند. کار آنها  26 آوریل آغاز خواهد شد. تمرینات نظامی در پادگان « خواِنِفلس» در حومه  نورنبرگ برگزار خواهد شد.  در ازای هر روز کار،  هر یک از افراد سیاهی لشکر از 88 تا 120 یورو دریافت خواهد کرد.

انتخاب کاندیدها توسط شرکت Optronic HR انجام می شود که مطابق با توضیحات منتشره در  سایت رسمی، «  پرسونل موقت برای تمرینات نظامی  ارتش آمریکا استخدام می کند».

در مسکو در رابطه با این موضوع که همکاری ناتو و اتحادیه اروپا  اغلب  با  خطر « خیالی» روسیه  توضیح داده می شود، صحبت کردند.  به گفته سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ، ائتلاف ناتو بخوبی از  فقدان هر گونه  نقشه مسکو جهت  حمله به  هر یک از کشورهای اروپایی آگاه است، اما  از این بهانه برای  استقرار نیروهای بیشتر در مرزهای روسیه استفاده می کند.

الکساندر کامکین،  کارمند ارشد  علمی مرکز تحقیقات آلمانی پژوهشکده  اروپا آکادمی علوم روسیه  در مضاحبه با « اسپوتنیک»  متذکر شد که این اولیه مورد از این نوع نیست.

—  به عنوان مثال، چندی پیش در بریتانیا، تمرینات نظامی انجام شد که  از موزه ها و کلکسیونر های سراسر اروپا ، تانک های  قدیمی شوروی برای تقلید حمله  روسیه به بریتانیا جمع آوری شده بود.  بدین ترتیب، تمام این کارها بخشی از جو عمومی  است. به نظر من، این نوع اقدامات  که جنگ تبلیغاتی و خبری است  بیشتر برای تحریک  روسیه به انجام  عملیات مشابه نامناسب انجام می شود. هر چه باشد « وحشی گری» به نظر می رسد.

کارشناس روسیه  به این نکته توجه کرد که در آلمان همانا بدنبال سیاهی لشکر روسی زبان می گردند. این کارها بیشتر به « شوخی سیاه» شباهت دارد.

—  این نوع کارها واقعا هم شبیه « شوخی سیاه» است.  فقط مانده که 9 ماه مه (روز پیروزی در جنگ جهانی دوم)  این تمرینات را برگزار کنند.  بدون شک این نوع کارها باعث کاهش تشنج در مناسبات آلمان — روسیه نخواهد شد  و بطور کلی در روابط روسیه و  ناتو. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان  در سفر رسمی به مسکو شاید مجبور شود به سوالات ناخوشایند در این خصوص پاسخ بدهد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала