تفاوت 3 گربه سان جگوار و پلنگ و یوزپلنگ را بشناسیم (ویدئو)

© Photo / Spencer Wrightتفاوت 3 گربه سان جگوار و پلنگ و یوزپلنگ را بشناسیم (ویدئو)
تفاوت 3 گربه سان جگوار و پلنگ و یوزپلنگ را بشناسیم (ویدئو) - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شاید برای برخی شناسایی سه گربه سان بزرگ جثه و محبوب جگوار، پلنگ و یوزپلنگ سخت باشد اما با علم به طرح روی پوست، چهره و اندام آنان می توان آنها را از هم تشخیص داد.

به گزارش اسپوتنیک، در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی روسیه به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است مشاهده می شود این سه گربه سان چابک با اینکه بسیار به هم شبیه هستند اما تفاوت هایی در زیستگاه، نحوه شکار و پراکنش جغرافیایی با هم دارند. آنها همچنین به علاوه خال های روی پوست شان هم با یگدیگر تفاوت دارند.
در سایت اشتراک ویدیوی یوتیوب کلیپی منتشر شده است که تفاوت این 3 گربه سان را بخوبی توضیح می دهد.

خال های روی بدن جگوار به صورت گروهی می باشد و معمولا هر گروه دارای پنج یا شش خال است. در درون هر یک از خال های پیوسته که با هم دایره هایی را تشکیل داده اند یک خال سیاه وجود دارد.
پوست پلنگ نیز بسیار به طرح پوست جگوار شبیه است با این تفاوت که خال میانی را ندارد. موهای وسط این دایره ها پررنگتر از موهای بقیه ی بدن حیوان که زرد کمرنگ است.
اما پوست بدن یوزپلنگ فقط خال خالی است و این خال ها هیچ نظم و ترتیبی ندارد.
علاوه بر این از نظر ساختار بدنی نیز با هم متفاوتند. جگوار دارای بدن و سری بزرگ است در حالیکه پلنگ دارای سری متوسط است. عضلات بدنی چیتا بسیار قوی است اما سری کوچک دارد. عضلات پای او نیز بسیار قوی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала