گزارش و تحلیل

کمک ضد مهاجرتی اروپا به آفریقا

© REUTERS / Darrin Zammit Lupiمهاجران دز سواحل لیبی
مهاجران دز سواحل لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمک اروپا به آفریقا در مبارزه با مهاجرت بی فایده است.

کمیسیون اروپایی کمک  فوری به مقدار 12 میلیون یورو برای  نجات مهاجران  در دریای مدیترانه  و تقویت حفاظت ساحلی به ایتالیا واگذار کرد.  بیشترین تعداد مهاجران غیر قانونی از طریق  دریا وارد  شبه جزیره « آپِنین» می شوند.  از اول سال 2016 میلادی  ایتالیا بدین منظور 75 میلیون یورو دریافت کرده است.  در ایتالیا حتی صندوق کمک به  کشورهای آفریقایی برای  تحکیم مرزها  واگذار شد  تا بدین  ترتیب  از جاری شدن  مهاجران غیر قانونی به کشورهای اروپایی کاسته شود.  بعلاوه در  دیدار رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا  که اوایل ماه فوریه برگزار شد تصمیم گرفته شد 200 میلیون یورو به لیبی واگذار شود که یکی از کشورهای اصلی « تحویل دهنده»  مهاجران غیر قانونی از  قاره آفریقاست.

اما تمام این اقدامات بعید است مانع از ورود مهاجران به اروپا شود.  ایگور  کووالوف  معاون اول رئیس  دانشکده  اقتصاد جهانی  و  سیاست  جهانی مدرسه عالی  اقتصاد در این خصوص  گفت:  باید خود ویژگی این نوع کشورهای آفریقایی را درک نمود. آنها با خوشحالی کمک را دریافت و آن را غارت می کنند و بلافاصله شرایطی برای جاری شدن سیل  شهروندان خود به کشورهای اروپایی فراهم می سازند. زیرا بدین ترتیب  آنها « با یک سنگ چند گنجشک را می زنند»:  خلاص شدن از « مازاد جمعیت»  و کاهش سطح بیکاری در کشور و دریافت مبالغی بشکل کمک مالی مهاجران به خانواده های خود».

به عقیده کارشناس روس، این نوع کمک  نتیجه عکس دارد. کمک مالی  که اتحادیه اروپا به کشورهای آفریقایی می پردازد  بطور  موثر مصرف نمی شوند و  برای اهداف  دیگری  مورد استفاده قرار می گیرند.  همه می دانند  که مرزبانان لیبی  حامیان انتقال افراد از آفریقا به ایتالیا هستند.  به عقیده من  پولی که اتحادیه اروپا قصد دارد به لیبی بپردازد «خرج بیهوده پول » است و  نتیجه آن برعکس خواهد بود و از حالت « بازدارندگی مهاجران» برخوردار نخواهد شد».

اتحادیه اروپا نگران است که اواسط بهار با توجه به بهبود آب وهوا،   موج جدید مهاجران  از طریق دریای مدیترانه به اروپا جاری شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала