نظرسنجی 18 مارس انجام شد و 37 درصد مخاطبان از فعالیت ترامپ جانبداری کردند در حالیکه 58 درصد از آمریکایی ها علیه او رأی دادند. در روز اول نظرخواهی در تاریخ 22 ژانویه تعداد طرفداران و مخالفان ترامپ مساوری و برابر 45 درصد بود
دونالد ترامپ که در کارزار انتخاباتی از لحاظ محبوبیت پایین خود متمایز بود باز هم از هیلاری کلینتون برد هر چند که کلینتون تعداد بیشتر آرای انتخاب کنندگان را آورد ولی سیستم انتخاباتی دو مرحلهای اخذ آرا موجود در چند ایالت به وی اجازه نداد رئیس جمهور شود
در اولین ماه های ریاست جمهوری ترامپ گرایش به سوی ریتینگ پایینش باقی ماند.
در نظرخواهی هر هفته گلاپ حدود یک و نیم هزار آمریکایی بالغ سهم گرفته و دقت ارقامی این نظرخواهی ها حدود 3 درصد است.
دمیتری میخییف کارشناس در امور آمریکا بر آن است که افت ریتینگ ترامپ در درجه اول با آن کارزاری مرتبط است که رسانههای غربی علیه ترامپ راه انداختند. میخییف به اسپوتنیک گفت:
«مهمترین چیز این است که جمعیت آمریکایی هر روز زیر تأثیر دائمی رسانهها قرار دارند. مثلاً ترامپ لایحه بودجه را ارائه میدهد که آنچنان رادیکال و مخوف نیست ولی رسانهها آنرا به شیوه خود تعبیر میکنند و میگویند که در طول ده سال نزدیک 20 میلیون نفر آمریکایی بیمه پزشکی خود را از دست خواهند داد. جزئیات را کی می داند؟ ولی افراد ساده و معمولی که قادر نیستند جزئیات را مطالعه کنند جریحه دار میشوند».
به نظر این دانشمند، رسانهها سعی میکنند اندیشههای معیینی را به خورد آمریکایی ها بدهند. این صاحبنظر در پایان گفت:
«ترامپ در وضعیت پیچیدهای قرار گرفته است. جنگ سراسری علیه او راه انداخته شده است. یکی از مجله های متنفذ تقریباً به این کار دعوت کرده که جلو حرکت «ماشین ترامپ» و فعالیت ارگان های دولتی گرفته شود. تبلیغ میشود که او رئیس جمهور غیر قانونی است. این یک نکتهای است که آنرا به جمعیت تلقین میکنند و نکته دوم این است که محاکمه پارلمانی و برکناری ترامپ اجتنابناپذیر است. همه این نظرخواهی ها و تعبیر ها هدف آماده سازی جمعیت برای اعتراض های گسترده را دنبال می کنند».