اظهارات مقام ترک درباره ایران و برجام

© Flickrاظهارات مقام ترک درباره ایران و برجام
اظهارات مقام ترک درباره ایران و برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ترکیه در اسرائیل اظهار کرد که باید با بلندپروازی‌های ایران در منطقه مقابله شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، کمال اوکم، سفیر ترکیه در اسرائیل در اظهاراتی مدعی شد پرونده هسته‌ای ایران برای همه نگران‌کننده است.
وی به روزنامه اسرائیلی جروزالم پست گفت: ترکیه نیز همانند اسرائیل نگران بلندپروازی‌های ایران در منطقه و ظرفیت‌های هسته‌ای این کشور است؛ اما در قیاس با تل‌آویو از استراتژی متفاوتی برای تقابل با ایران استفاده می‌کند. وی افزود آنکارا باور دارد بهترین راهکار برای آینده، محدود کردن و جلوگیری از گسترش ایران است، نه منزوی کردن این کشور.
در ادامه اظهارات سفیر ترکیه نزد اسرائیل آمده است: «ما صدها سال است با ایران مرز مشترکی داریم که دستخوش تغییر نشده است. آن‌ها ما را رقیبی استراتژیک می‌بینند… ما این نیاز را درک کردیم که باید با آن‌ها تعامل داشته باشیم و بلندپروازی‌هایشان را کنترل کنیم.»
وی که پس از سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو در یک جلسه پرسش و پاسخ شرکت کرده بود، مدعی شد ایران در سوریه به تدریج در حال پذیرش مسئولیت است.تصور این که ترکیه از جهان غرب فاصله می‌گیرد نادرست است.
سفیر ترکیه در خصوص غزه نیز گفت: آنکارا از ساکنان این منطقه حمایت می‌کند، نه از حماس.
ادعاهای ضد ایرانی سفیر ترکیه در حالی مطرح می‌شود که هر روز اخباری از دردسرآفرینی آنکارا برای دولت‌های خاورمیانه و کشورهای اروپایی به گوش می‌رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала