نگرانی روسیه نسبت به طرح عربستان برای حمله به حدیده یمن

© AP Photo / Dmitry Lovetskyنگرانی روسیه نسبت به طرح عربستان برای حمله به حدیده یمن
نگرانی روسیه نسبت به طرح عربستان برای حمله به حدیده یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مسکو با ابراز نگرانی از طرح ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی برای حمله به بندر حدیده یمن اعلام کرد این عملیات راه های کمک رسانی به شهر صنعا پایتخت یمن را قطع خواهد کرد.

به گزارش "اسپوتنیک"، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه ای تاکید کرد: "ما مجبوریم بازهم در باره بحران انسانی در یمن صحبت کنیم. در پی تشدید دوباره عملیات جنگی در یمن، وضعیت این کشور بیش از پیش فاجعه بارتر شده است. استیون اوبراین ، رییس کمک های اضطراری و انسان دوستانه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت آمار شوکه کننده ای از وضعیت مردم در یمن آرائه کرد و این وضعیت را "بزرگ ترین بحرانی انسانی در جهان" توصیف نمود".
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین با ابراز نگرانی از طرح ائتلاف عربی برای حمله به بندر حدیده، بزرگترین بندر یمن هشدار داد: "عملیات جنگی در این منطقه به طور ناگزیر منجر به فرار گسترده مردم از کشور خواهد شد و بعلاوه راه های کمک رسانی را برای رساندن مواد غذایی و دیگر کمک های بشردوستانه به شهر صنعا نیز قطع خواهد کرد".
ماریا زاخارووا با اشاره به اینکه غرب در سازمان ها و نهادهای بین المللی علاقه ای به بحث در خصوص این مساله نشان نمی دهد، افزود: "ما خواستار متوقف شدن فوری همه اقدامات فهری علیه یمن هستیم، ما معتقدیم که راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد!"
یادآور می شود ائتلاف کشور های عربی تحت رهبری عربستان سعودی از ماه مارس سال 2015 عملیات نظامی را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا می کند. طبق اطلاعات کمیسریای حقوق بشر سازمان ملل متحد، از آن زمان حدود 4 هزارغیر نظامی در یمن کشته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала