گزارش و تحلیل

نظر کارشناس در مورد اظهارات اخیر خانم لِ پِن: اروپا با مشکلات بیشتر حل معضلات خود روبرو است

© Sputnik / Ramil Sitdikovلوپن : اسد جایگزینی در سوریه ندارد
لوپن : اسد جایگزینی در سوریه  ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم مارین لِ پِن، نامزد ریاست جمهوری فرانسه و رهبر حزب جبهه ملی در مصاحبه با کانال تلویزیونی CBS News اظهار نموده است که جنگ سرد علیه روسیه، تحدیدی برای اروپا است.

خانم لِ پِن در ادمه مصاحبه می گوید:"واضح است که رفتار جنگ سرد علیه روسیه و هل دادن روسیه به طرف چین، تحدیدی برای اروپا است". رهبر حزب جبهه ملی همچنین خاطر نشان ساخت که نظریه "تحدید روسی"، در واقع تقلب و حقه بازی است".
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ 23 آوریل و 7 می برگزار خواهند شد. پیشرو دوره اول انتخابات خانم مارین لِ پِن که مطابق نظرسنجی 26% رای دهندگان دارا است شمرده می شود. جای دوم را تحلیلگران به امانوئل ماکرون، وزیر اسبق اقتصاد با 24% تخصیص دادند.

مصونیت پارلمانی مارین لو پن لغو شد - اسپوتنیک ایران
مصونیت پارلمانی مارین لو پن لغو شد
به نظر آلکساندر گوسف، رئیس دانشکده برنامه ریزی راهبردی و استاد علوم سیاسی، خانم مارین لِ پِن می فهمد که اروپا بدون روسیه بر معضلات خود غلبه نخواهد شد. کارشناس مزبور در مصاحبه با رادیو Sputnik می گوید: 


"فکر می کنم که خانم مارین لِ پِن با چنین اظهارات، تعداد معینی رای دهندگان را که طرفدار نزدیکی مواضع فرانسه و روسیه می باشند کسب خواهد کرد. ولی در مجموع موقع انتخاباتی وی چندان بالا ارزیابی نمی شود. البته وی از یک طرف تیزی و حساسیت مبارزه انتخاباتی را درک می نماید و از طرف دیگر می فهمد که بدون روسیه، حل معضلات اروپایان روز بروز سنگین تر می شود. و اگر غرب به جنگ سرد نسبت به کشور ما متوصل شود، عواقب آن برای فرانسویان پیشبینی ناپذیر است".


مفسر مزبور همچنین از اوضاعی که در آستانه انتخابات فرانسه حکم فرما است و از کاندیدان مقتدر سخنی گفت: 


"اگر جریان انتخابات را مرور نماییم، می بینیم که در میدان سیاسی فرانسه، کاندیدان نسبتاً جدی وجود دارند با آنکه وضع آنها در این اواخر کمی سست شده است. منظورم فرانسوئا فیون، نماینده حزب جمهوری خواهان است. اشخاص جدی دیگر مانند مانوئل والس هم هست. علاوه بر این امانوئل ماکرون امتیاز زیاد کسب می نماید و چپیها هم، ژان — لیوک ملانشون، سیاستمدار جدی دارند. یعنی، طیف سیاسی بسیار وسیع است".


فرانسوئا الّاند، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه هفته جاری اعلام کرد که در انتخابات قریب الوقوع ریاست جمهوری، جلو پیروزی مارین لِ پِن و حزب وی را خواهد گرفت. به نظر مصاحب رادیو Sputnik چنین اظهارات به عنوان رهبر حزب ملی تازگی ندارد. مفسر مزبور در جمع بندی تحلیل خود می گوید: 


"هر انتخابات بدون شک دارای اخبار جعلی، منفی و پر از شایعات می باشد. چندی پیش ما شاهد جریان انتخابات ایالات متحده با محتوای عظیم منفی بودیم. فرانسه هم استثنا نیست. بیش از یک ماه تا انتخابات مانده است و احتمال همه چیز وجود دارد. و مادامی که فرانسوئا الّاند، رئیس جمهور کنونی فرانسه اعلام می نماید که از پیروزی مارین لِ پِن جلوگیری می نماید، چنین اظهارات، بیانگر آن است که احتمال می رود در آینده نزدیک خانم مارین لِ پِن با اخبار جعلی خیلی جدی و تحقیر آمیز روبرو شود. و در هر لحظه انتخابات فرانسه، بروز کاندید جدید برای رای دهندگان پدیدۀ تازه نخواهد شد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала