جنجال در چین به خاطر انتشار درسنامه تربیت جنسی برای دانش آموزان دبستان ها

© AP Photo / Andy WongКитайские флаги над зданием Дома народных собраний в Пекине
Китайские флаги над зданием Дома народных собраний в Пекине - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین به خاطر انتشار درسنامه تربیت جنسی برای دانش آموزان دبستان ها جنجال بپا شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از از نشریه The South China Morning Post، در این کتاب ها اندام تناسلی مرد و زن ، ارتباط جنسی زوج ها به تصویر کشیده شده و همچنین سوالات مربوط به ارتباط جنسی و تجاوز جنسی که کودکان می توانند از والدین خود بپرسند، مطرح شده است. درسنامه ها توسط دانشگاه علوم تربیتی پکن منتشر شده که یکی از قدیمی ترین دانشگاه های چین است و برای کودکان 6 تا 12 ساله در نظر گرفته شده است.
مادر یکی از دانش اموزان گفت:" مگر می شود درسنامه را چنین نوشت؟ وقتی انرا می خوانم، از خجالت سرخ می شوم!".
رئیس اداره آموزش و پرورش استان ژجیانگ چین اعلام کرد این درسنامه جزو درسنامه هایی نیست که حتما باید از آنها استفاده شود اما ناشران متوجه شده اند که در 18 دبستان مخصوص کودکان مهاجران از آنها در تدریس استفاده می شود.
در این درسنامه همچنین روابط همجنس گرایان شرح داده می شود. در یکی از تصاویر دانش آموزان درباره زنانی که باهم زندگی می کنند، می پرسند و معلم در پاسخ می گوید اکثر مردم روابط با جنس دیگر را ترجیح می دهند اما برخی ها به همجنس خود تمایل دارند و این یک پدیده کاملا عادی است.
روزنامه "مردم" ، ارگان رسمی حزب کمونیست چین از درسنامه های مورد بحث دفاع کرده و اعلام کرده آنها منظره واقعی روابط جنسی بین انسان ها را برای کودکان ترسیم می کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала