ساخت گوش مصنوعی با استفاده از سیب

© Flickr / Travis Isaacsساخت گوش مصنوعی با استفاده از سیب
ساخت گوش مصنوعی با استفاده از سیب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان دانشگاه اتاوا در کانادا موفق شده اند به روش جدیدی برای ساخت گوش مصنوعی با استفاده از سیب دست پیدا کنند.

دانشمندان قصد دارند که از سیب بافت ها و اندام های مختلف انسانی را تولید کنند که در پیوند اعضای مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. دانشمندان سال های طولانی صرف کشف این روش کرده اند.
هدفی که دانشمندان در این پروژه برای خود مشخص کردند، ساخت اندام طبیعی است که بدن انسان آنرا پس نزند. در حال حاضر دانشمندان از مواد مختلفی برای ساخت ایمپلنت ها استفاده می کنند ولی تمام آنها تکمیل نمی شوند و به علاوه، با مشکل بقای این ایمپلنت ها نیز روبرو هستند. به همین دلیل به طور مداوم در حال آزمایش برای ساخت ایمپلنتی از بافت های تکامل یافته هستند که از طول عمر بیشتری برخوردار باشند.
کشف غیرمنتظره این است که برای این هدف سیب بسیار مناسب است. دانشمندان در ابتدا سلول ها و DNA سیب را از آن جدا می کنند و در این حالت تنها اسکلت سلولزی سیب باقی می ماند که از آن در ساخت اعضای مصنوعی استفاده می کنند. با وارد کردن سلول های انسانی این ساختار آماده رشد است و دانشمندان پس از آزمایشات خود توانستند که گوش مصنوعی را به این روش بسازند.
دانشمندان در آینده قصد دارند که اندام های دیگری نیز به این روش تولید کنند و همچنین با استفاده از میوه های دیگر دارا بودن این خصوصیات را در آنها نیز بررسی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала