گزارش و تحلیل

ارتباط دادن روسیه به قتل کیم جونگ نام ، تهمت است

© Sputnik / Sergey Orlovارتباط دادن روسیه به قتل کیم جونگ نام ، تهمت است
ارتباط دادن روسیه به قتل کیم جونگ نام ، تهمت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره جنوبی از روسیه برای دستگیری چهار مظنون به قتل شهروند کره شمالی در کوالالامپور که به نظر می رسد کیم جونگ نام ، برادر ناتنی رهبر کره شمالیست، درخواست کمک کرد اما این تقاضا به خاطر ناکافی بودن دلایل رد شد.

روزنامه ی چونان ایلبو ی سئول در این خصوص اطلاع داد.
همانطور که این روزنامه تایید می کند مظنونین از مالزی و از طریق جاکارتا، دوبی، مسکو و ولادی واستوک پرواز کرده اند. مقامات کره جنوبی سعی دارند مانع بازگشت آنها به کره شمالی شوند و از طرف روسی خواستند که آنها را دستگیر کند. اما همانطور که این روزنامه نوشته است ، مسکو این خواهش را اجرا نکرد و به مظنونین اجازه داد که کشور را ترک کنند.
منبعی در وزارت امور خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت که تقاضای رسمی به روسیه با درخواست بازداشت مظنونین به قتل برادر کیم جونگ اون فرستاده نشده است.
این فرد به اسپوتنیک گفت: " تا آنجا که مشخص است ، تحقیقات حادثه ی قتل شهروند کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور توسط مالزی انجام می شود. اطلاعات معتبر مربوط به دست داشتن شهروندان کره شمالی به این حادثه و همچنین درخواست رسمی با تقاضای دستگیری از جانب طرف ذیصلاح برای ما ارسال نشده است. "
همانطور که پیشتر اطلاع داده شد ، 13 فوریه فردی با پاسپورت کره شمالی با نام کیم چخول پس از حمله دو زن در فرودگاه کوالالامپور جان خود را از دست داد. رد ماده ی سمی عصبی روی صورت وی دیده شد. اگرچه پلیس مالزی فعلا تاییده ی رسمی در خصوص هویت فرد متوفی و دلایل مرگ وی بدست نیاورده است، از همان ابتدا کره جنوبی تاکید کرد که این فرد کیم جونگ نام ، برادر بزرگ کیم جونگ اون است. در کره جنوبی تایید می کنند که این اتفاق یک قتل بوده که به فرمان پیونگ یانگ صورت گرفته است.
ماریا یارموش وکیل و متخصص حقوق بین الملل در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک خاطر نشان کرد که مسکو در چهارچوب قانون عمل کرده است.
ماریا یارموش در این مصاحبه گفت: " من در عمل مقامات روسیه هیچ گونه نقض قانون اساسی نمی بینم. روسیه کاملا به صورت قانونی افراد مذکور را در محدوده ی کشور خود بازداشت نکرده است."
این وکیل همچنین خاطر نشان می کند که در این شرایط سخن در خصوص افرادی است که گناهشان ثابت نشده است.
ماریا یارموش توضیح داد: " در این جا ما از افرادی صحبت می کنیم که فقط مظنون هستند و هیچ مدرکی برای مشارکت آنها در این جنایت وجود ندارد. اگر سفارش از طریق اینترپل بور این افراد بازداشت می شدند. در هر حال باید چنین درخواست هایی فرستاده می شد. "
به عقیده وی ، خبرنگاران کره جنوبی در مقاله خود سعی کرده اند روسیه را بی اعتبار نمایند.
ماریا یارموش گفت: " در اینجا سعی شده که روسیه بی اعتبار شود و قبل از همه در مرگ کیم جونگ نام ، برادرش یعنی رهبر کره جنوبی را متهم می کنند. وقتی روسیه از دستگیری مظنونین به قتل امتناع کرد سعی کردند این جنایت را به روسیه ربط دهند. اما اینها به هم هیچ ربطی ندارد. این سوء استفاده از قانون خبرنگاری و تهمت زدن به روسیه است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала