گزارش و تحلیل

«مهرانه» کجاست؟/ جاییکه مهر مردم مانند خورشید بی انتهاست (عکس، ویدیو)

© Sputnik / Somayeh Pasandideمهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اینجا مردم نه دولتی هستند و سیاسی، در مهرانه همه به فضل خداوند چنگ انداخته اند و چرخش به لطف الهی و با حمایت نیکوکاران و مشارکت مردمی می چرخد.
© Sputnikتجهیزات پزشکی
تجهیزات پزشکی - اسپوتنیک ایران
تجهیزات پزشکی

خبرگزاری اسپوتنیک- انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی زنجان که دیگر مردم آن را با عنوان «مهرانه» می شناسند به همت نیکوکاران و با یاری نیروهای داوطلب مردمی در شهریور ۱۳۸۵ در محله ای خوش آب و هوا که در دامنه کوه های اطراف شهر زنجان واقع شده، تشکیل گردید. چند ماه پس از تاسیس این انجمن فعالیت خدمت رسانی و حمایت از بیماران سرطانی را به صورت عملی و محلی آغاز نمود.
جایی از پروفسور ثبوتی به عنوان یکی از بنیانگذاران مهرانه خواندم که « دست اندرکاران و خدمت رسانان در مهرانه به این باور رسیده ‌اند که انسان سالم محور توسعه است» و این امری بود که از همان ابتدای بازدید از مرکز تخصصی سرطان شناسی و درمان سرطان مهرانه به صورت ملموس به چشم میخورد. شکستن شاخ بیماری سرطان اگرچه امری سخت و طاقت فرساست. اما با تلاش، حمایت و ایثار مردمان نیکوکار و انسانهای والایی چون اعضای مهرانه این نبرد آسان تر می شود و بیماران همچنین اعضای خانواده این افراد در مسیر مبارزه با این بیماری تنها نخواهند بود و مهر نیکوکاران را از مسیر مهرانه دریافت می کنند.

در بدو ورود به مهرانه آقای مهندس وثوق به گرمی پذیرای ما شدند و به ارائه توضیحاتی در زمینه رسالت مهرانه، امکانات فنی و رفاهی و اهداف پیش روی این مرکز پرداختند. مهرانه تصور نمی کرد که به این زودی و با این قدرت بتوانند خود را جمع و جور کند و به نظر دست اندرکاران این مجموعه سرعت پیشرفت خیریه حمایت از بیماران سرطانی زنجان چشمگیر بوده و آینده ای که برای آن تلاش می کردند بسیار زودتر از تصور تبدیل به واقعیت شده است.
انجمن خیریه مهرانه با توسعه فعالیتهای خود توانست یک مرکز درمانی بیماران سرطانی در شمال‌غرب ایران را در شهر زنجان و در بخش انکولوژی بیمارستان ولیعصر ایجاد کند که اکنون بیش از ۱۷۰۰ بیمار سرطانی از نقاط مختلف ایران و حتی برخی از کشورهای همسایه تحت پوشش حمایتی این انجمن خیریه قرار گرفته اند.
مهرانه خود را پایبند به اصولی میداند که رسالت خود را نیز بر همین اساس تعریف نموده است و پیش از هر چیزی بر آن است که حامی همیشگی بیماران سرطانی و خانواده آنان در استان زنجان باشد و در کنار آن با حمایت همه جانبه و تامین هزینه های درمانی و خدمات رفاهی التیام بخش بیماران است.
مهندس وثوق افزود که از اهداف مهرانه تشکیل بانک اطلاعاتی غنی جهت استفاده آماری و پژوهشی در سرطان شناسی می باشد و ارتقاء سطح کیفیت و خدمات رسانی تا بالاترین سطوح جهانی منجمله اهداف مهرانه است.

© Sputnik / Somayeh Pasandide مهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
1/4
مهرانه
© Sputnik / Somayeh Pasandideمهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
2/4
مهرانه
© Sputnik / Somayeh Pasandideمهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
3/4
مهرانه
© Sputnik / Somayeh Pasandideمهرانه
مهرانه - اسپوتنیک ایران
4/4
مهرانه
1/4
مهرانه
2/4
مهرانه
3/4
مهرانه
4/4
مهرانه

مهرانه در صدد است تا 2000 هکتار زمین دیگر را نیز به مجموعه فعلی اضافه نماید و به همت دست اندرکاران خود در تلاش است تا تبدیل به یک مرکز فرهنگی- پزشکی گردد. تاسیس موزه ای در مجموعه مهرانه منجمله اهداف فرهنگی می باشد و به اعتقاد مهندس وثوق برپایی خیریه ای چنین منسجم و با عظمت گوشه ای از فرهنگ و منزلت انسانی والای مردم زنجان است و باید از طریق ایجاد یک موزه این فرهنگ انفاق، ایثار و بخشش را به تصویر کشید. به این ترتیب مردم می توانند با اهدای قطعات فرهنگی و آثار باستانی که در خانه های خود نگهداری می نمایند به موزه مهرانه و به نفع بیماران سرطانی قدمی را برداشته باشند.
هدف مهرانه آن است که تا سال 1402 تبدیل به مجموعه ای گردد که هم از نظر پزشکی و تشخیص، درمان مدرن و تحقیقات سرطان حرف اول را زده و قابل رقابت با مراکز پیشرفته اروپایی باشد.
مهرانه اکنون در جذب توریست درمانی نیز بسیار موثر بوده و همین امر موجب آن شد تا نقش بسزایی در توسعه استانی به همراه داشته باشد.
در ادامه گزارش تصویری از این مرکز درمانی خیریه ارائه می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала