کشف جدید ناسا: 7 سیاره شبیه زمین وجود دارد

© NASA . NASA/JPL-CaltechThis artist's concept shows what each of the TRAPPIST-1 planets may look like, based on available data about their sizes, masses and orbital distances.
This artist's concept shows what each of the TRAPPIST-1 planets may look like, based on available data about their sizes, masses and orbital distances. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کنفرانس مطبوعاتی دانشمندان ناسا، در فضا هفت ستاره شبیه به زمین کشف شده است، احتمالا" در سه سیاره آب یعنی حیات وجود دارد.

بسیاری از ساکنان کره زمین، به موضوع زندگی در دیگر سیارات علاقه مند هستند. در همین راستا، کنفرانس مطبوعاتی ناسا در جلسه فوق العاده خود، از کشف ها و جزئیات بسیاری در این خصوص پرده برداری نمود. تقریبا" 10 دقیقه قبل از برگزاری این کنفرانس مطبوعاتی، ناسا در صفحه رسمی توئیتر خود این پیام را گذاشت:

"ما برای شما از فرا مرزهای منظومه شمسی، خبرهای خوبی داریم! — بیگانگان….".

دانشمندان در مدار اطراف ستاره TRAPPIST-1، در صورت فلکی دلو موفق به کشف هفت سیاره شبیه زمین گردیدند. جالب است بدانید که این محققان بلافاصله  سه سیاره از میان این سیارات را قابل سکونت اعلام نمودند. زیرا بر روی این سه سیاره آب به صورت مایع وجود دارد، آب نیز به معنای حیات است. درجه حرارت بر روی این سیارات واقع  در اطراف ستاره TRAPPIST-1 ، همانند کره زمین است.

کشف فوق توسط میخائیل ژیئوین استاد دانشکده تحقیقات کیهان شناسی دانشگاه بلژیک و دیگر همکارانش در ناسا صورت گرفته است.

به گزارش توماس زوربوچین معاون رئیس ناسا: "سفینه فضایی که بتواند به این سیارات برسد، باید مجهز به سیستم سپر تاپشی، همچنین موتور سوخت از نسل جدید باشد. این کشف یک آینده درخشان برای ما دارد. مطمئنا" خواسته ما فراتر از سیستم منظومه شمسی است. نباید مایوس شویم. تلسکوپ Spitzer کشف بزرگی برای ما انجام داد".     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала