فرانسه برای مترجمین افغان ویزا صادر نمی کند

© Fotolia / Ma8احتمال برقراری روادید برای ورود اتباع آمریکا و کانادا به اروپا
احتمال برقراری روادید برای ورود اتباع آمریکا و کانادا به اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده این افراد را مجددا بررسی نخواهند کرد. پرونده مختومه اعلام شده است.

پرونده مترجمین افغان که قبل از سال 2014 میلادی با ارتش فرانسه کار کرده و پس از آن درخواست ویزا کرده اند اما وزارت خارجه فرانسه به آنها ویزا نداده است، مجددا بررسی نخواهد شد. خبرگزاری فرانس پرس به نقل از منابع دیپلماتیک وزارت امور خارجه فرانسه این خبر را اعلام کرد.

این منبع تاکید می کند که پرونده این افراد را مجددا بررسی نخواهند کرد. پرونده مختومه اعلام شده است.

به گفته این خبرگزاری، در طول دوره زمانی 2001 تا 2014 حدود 770 افغان با نیروهای نظامی فرانسه در افغانستان کار کرده اند، ضمن اینکه دو سوم آنها مترجم بودند. در حال حاضر 175 مترجم نظامی و 385 نفر اعضای خانواده آنها ویزای فرانسه دریافت کرده و اکنون به فرانسه نقل مکان کرده اند.

این منبع می نویسد که در سفارت فرانسه بیش از 540 درخواست برای دریافت ویزا قرار دارد. منبع دیپلماتیک فرانسه یادآوری می کند که بررس پرونده متقاضیان مختومه اعلام شده و تصمیم نهایی بر مبنای مستندات منطقی توسط وزارت دفاع فرانسه اتخاذ شده است.

وزارت دفاع فرانسه تا کنون این خبر را تفسیر نکرده است.

اوایل ماه ژانویه نزدیک به یکصد تن از مترجمین ارتش فرانسه اقدامی اعتراض آمیز در کابل در کنار سفارتخانه فرانسه به راه انداختند. این افراد به خاطر بی توجهی پاریس به موقعیت خود اعتراض داشتند. به گفته افراد حاضر در تظاهرات اعتراض آمیز، بعد از خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان، آنها با مشکلات و تهدیداتی روبرو هستند.

با این حال منابع دیپلماتیک گفته اند که سطح تهدیدات و خطرات برای این افراد نسبی بوده و مقامات کشور باید آن را ارزیابی کنند.

از طرف دیگر، مترجمین سابق ارتش فرانسه معترض بوده و نسبت به تعیین معیارهای نامشخص برای صدور ویزا هم اعتراض دارند. به گفته آنها دلیل خودداری سفارتخانه از صدور ویزا اصلا مشخص نیست.

علاوه بر این، در دسامبر سال گذشته اروپا نسبت به حضور این تعداد مترجم نظامی و فضای از قبل تعیین نشده برای آنها نگران است. جبهه ملی طبق معمول به شدت مخالف سیاست های مهاجرتی بوده و خواستار جلوگیری از ورود بی رویه مهاجران به فرانسه می باشد.

ماریون لی پن جوانترین نماینده پارلمان فرانسه از حزب محافظه کار راست گرا (از خویشان مارین لی پن) به شدت از دولت به خاطر تصمیم برای عدم صدور ویزا برای مترجمین افغان انتقاد کرد، زیرا پیشتر به آنها وعده داده شده بود که بعد از اتمام کار رهایشان نخواهند کرد.

به گفته وی، حال تقریبا 700 نفر در معرض خطر هستند و آنها نسبت به سایر مهاجرینی که همچون سیل به فرانسه می آیند، حق بیشتری دارند.

ماریون لی پن خاطرنشان کرد که واقعا از این قضیه دلخور شده که مترجمین به ارتش فرانسه کمک کرده اند اما امروز دولت از کمک به آنها امتناع می کند.

وی نامه ای سرگشاده به وزارت دفاع فرانسه ارسال کرده و از ایشان خواسته است که برای حمایت از دستیاران ارتش فرانسه در افغانستان و دفاع از آنها اقداماتی را انجام دهند.

در این نامه گفته شده که متقاضیان حتی توجیه نشده اند که چرا نمی توانند ویزا دریافت کنند.

از زمان خروج نیروهای فرانسه برخی از این افراد توسط نیروهای طالبان و تروریست های داعش کشته شده اند. آنها در معرض خطر هستند و دایما با ترس و دلهره زندگی می کنند.

وی در نامه نوشته است: «دولت موافقت کرده که هزار مهاجر را خارج از معیارهای پناهندگی بپذیرد، من می خواهم بدانم چرا افغان هایی که در ارتش فرانسه و در جنگ با طالبان خدمت کرده اند، حالا نمی توانند از امتیازات برنامه مهاجرت در کشور برخوردار شوند».

این نماینده مجلس همچنین می گوید: «من از دولت می خواهم که دلیل امتناع از صدور ویزا را توضیح بدهد و دلیل این اقدام ناعادلانه را نسبت به افرادی که در معرض مرگ و خطر قرار دارند بیان کند».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала