گزارش و تحلیل

تقلید پرواز به مریخ

© Photo / NASA/JPL-Caltech سیاره مریخ
سیاره مریخ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه و ناسا آزمایشات تقلید پرواز به مریخ را انجام خواهند داد.

 مارک بلاکوفسکی  رئیس آزمایشگاه پژوهشکده  مسائل پزشکی — بیولوژی  به خبرنگاران گفت: متخصصان روسیه از پژوهشکده  مسائل پزشکی —  بیولوژی آکادمی علوم روسیه  پروتکل انجام آزمایشات در  خصوص تقلید پرواز به کره ماه و مریخ را با  ناسا به امضا رساندند.  هم اکنون  قرارداد چارچوبی  در حال تهیه است.

قبلا گزارش شده بود که یکسری آزمایشات در خصوص  « انزوای زمینی»  در چارچوب آمادگی برای پرواز های آتی  فضانوردان به کره ماه و مریخ  قرار است در  پژوهشکده  مسائل پزشکی — بیولوژیکی  آکادمی علوم روسیه  تا سال 2021 به انجام برسد.

بلاکوفسکی در سمینار مسکو در این خصوص گفت: «  ما پروتکلی  در این خصوص با  همکاران آمریکایی  به امضا رساندیم.  هم اکنون در حال تهیه  قرارداد مربوطه هستیم.  آن قرارداد  چارچوبی خواهد بود و کارها  از سال 2017 تا 2021 را دربر خواهد گرفت.  اولین قرارداد  به سال های 2018-2017 مربوط خواهد شد و  قراردادهای  بعدی  در سال های 2019، 2020 و 2021 به اجرا درخواهند آمد».

وی  متذکر شد که مذاکرات  با همکاران ژاپنی  نیز جریان دارد  که باید در ماه مارس سال 2017 میلادی  برای بحث در خصوص  مسائل فنی به روسیه  سفر کنند.

بعلاوه،  به گفته  نماینده پژوهشکده مسائل پزشکی — بیولوژی ، نمایندگان آژانس فضایی  آلمان و آژانس فضایی فرانسه  و آژانس فضایی ایتالیا  نیز  موافقت  خود جهت شرکت در این پروژه را اعلام کرده اند.  به گفته وی، تعدادی از  دانشمندان از بلژیک، فرانسه و آلمان بطور خصوصی برای شرکت در این پروژه به پژوهشکده  مذکور رجوع کرده اند.  تعداد شرکت هایی که مایل به همکاری با ما هستند  قابل توجه است، از جمله « ایرباس».

همانطور که قبلا  اطلاع داده شد،  در سال 2017 میلادی قرار است آزمایشی در  پژوهشکده مسائل پزشکی — بیولوژی انجام شود که  از 14 تا 21 روز ادامه خواهد داشت. در سال 2018 میلادی  دو آزمایش باید انجام شود:  یک آزمایش 4 ماهه و  آزمایش دیگر از  14 تا 21 روز.  در سال 2019 میلادی  یک آزمایش 8 ماهه و در سال های 2021-2020  میلادی، آزمایش یکساله انجام خواهد شد.  این تاریخ ها ممکن است  تغییر کنند، اما  بطور کلی،  برنامه  « انزوای زمینی»  خدمه آماده است.

چندی پیش،  رنه پیشل  رئیس نمایندگی  آژانس  فضایی اروپا  گفته بود که  آژآنس مذکور  در آزمایشات روسیه در خصوص « انزوای زمینی» شرکت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала