کارشناس کره جنوبی؛ "کیم جونگ اون"می توانست حکم قتل "کیم جونگ نام" را پس از مطلع شدن از تلاش وی برای فرار صادر کند

© AFP 2023کارشناس کره جنوبی؛ "کیم جونگ اون"می توانست حکم قتل "کیم جونگ نام" را پس از آنکه از مطلع شدن از تلاش وی برای فرار اعلام کند
کارشناس کره جنوبی؛ کیم جونگ اونمی توانست حکم قتل کیم جونگ نام را پس از آنکه از مطلع شدن از تلاش وی برای فرار اعلام کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بخش اتحاد مطالعات استراتژی در موسسه سجونگ گفت؛ قتل "کیم جونگ نام" نمی توانست بدون دستورمستقیم و اجازه "کیم جونگ اون" اتفاق بیفتد.

به گزارش اسپوتنیک، سونگ چانگ چی ونگ رئیس بخش اتحاد مطالعات استراتژی در موسسه سجونگ گفت؛ قتل "کیم جونگ نام" نمی توانست بدون دستورمستقیم و اجازه "کیم جونگ اون" اتفاق بیفتد و این احتمال هست که رهبر کره شمالی پس از اطلاع یافتن از تلاش برادر ناتنی خود به فرار این دستور را صادر کرده باشد.
به گفته سونگ چانگ، قتل "کیم جونگ نام" ممکن است با در ارتباط با انتشار مطلبی باشد که در هفته نامه "چوگان کینهوان" به جزئیات تلاش "کیم جونگ نام" برای فرار در سال 2012 باشد که این موضوع می تواند منجر به خشمگین شدن "کیم جونگ اون" شود.
قتل "کیم چون نام" از نظر من ارتباط مستقیمی با ریئس سرویس های اطلاعاتی کره شمالی دارد. در سال های اخیر رئیس این سازمان دستور داشت که وی را تحت تعقیب و مراقبت قرار دهد و تنها این سازمان می تواند جوابگوی حذف چهره های کلیدی می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала