گزارش و تحلیل

اهدای زمین

© Fotolia / Alex Tihonovکامچاتکا
کامچاتکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روس ها از حق دریافت« هکتارهای خاور دور» برخوردار شدند.

هر یک از ساکنان  روسیه از اول ماه فوریه  می تواند قطعه زمینی  در  خاور دور دریافت کند.  همانا از این تاریخ  سومین مرحله  اجرای قانون مربوطه آغاز شد.  بر طبق آن، هر یک از شهروندان روسیه می تواند یک هکتار زمین در هر  منطقه خاور دور دریافت کند.  برای  ارسال درخواست  می توان  تقاضای خود را در سایت مربوطه  درج کرد و با  به مرکز اداری مربوطه مراجعه کرد. تا کنون  حدود 36 هزار  نفر از شهروندان روسیه تقاضای خود را برای دریافت قطعه زمینی در خاور دور به اندازه یک هکتار ارسال کرده اند.

 کنستانتین  سیبکو،  رئیس  شورای مرکزی انجمن سراسر روسیه  حفاظت از  طبیعت  در مصاحبه با « اسپوتنیک»  در خصوص اجرای این برنامه تعریف کرد و گفت:   از نقطه نظر  اهداف اصلی —  جلب  سرمایه مالی و  سرمایه انسانی  به خاور دور — این برنامه کارایی خود را نشان داده است.  36 هزار نفر تقاضای دریافت زمین را ارسال کرده اند که البته  تعداد کمی است.  این برنامه  فعالیت تجاری و کارفرمایی  مشخصی در این منطقه را در نظر می گیرد.  اگر روی این قطعه زمین  کار نشود، پس از 5 سال آن را بازپس خواهند گرفت. طی 5 سال باید از این زمین  استفاده شود. این قطعه زمین  نباید به عنوان ساخت خانه ییلاقی و یا تفریحگاه شخصی مورد استفاده قرار بگیرد.  باید برای  آباد کردن  سرمایه گذاری کرد و در آنجا به کارهای  کارفرمایی در رشته کشاورزی، جنگل داری  و یا فراوری چوب و  دیگر فعالیت های تجاری پرداخت».

هم اکنون به گفته کنستانتین  سیبکو، متقاضیان، خواهان دریافت قطعه زمین در  ساخالین و  کامچاتکا هستند و در  مناطق ساحلی  می توان انواع مراکز تولید  مرتبط با  تولید محصولات شیلات از حوضه اقیانوسی را راه اندازی کرد. فعلا تقاضای دریافت هکتار زمین عمدتا از ساکنان  خاور دور  دریافت شده است.  بمرور زمان ساکنان بخش اروپایی روسیه نیز به  آنها خواهند پیوست.

—    به نظر من شرایط دریافت قطعه زمین برای ساکنان بخش اروپایی روسیه نیز جالب  خواهد بود. زیرا زمین بطور رایگان به آنها داده می شود و  وام های تسهیلی نیز پرداخت خواهد شد  که مشوق خوبی برای  علاقمندان خواهد بود. نکته مهم آن است که هر یک از شهروندان روسیه باید از اطلاعات کامل در این خصوص برخوردار باشد.  زیرا آنها نمی توانند فقط برای دیدن زمین به خاور دور پرواز کنند. تمام اطلاعات مربوط به زمین  باید در اختیار  آنها قرار داده شود تا تصویر  تجارت آینده روی آن زمین  شکل بگیرد.  فقط پس از آن می توان به خاور دور   رفت و در آنجا اسناد مربوطه را امضا کرد.  در این برنامه ایجاد زیر ساخت نیز در نظر گرفته شده است  که البته شرایط آن  متفاوت است.  زیر ساخت زمانی  ایجاد خواهد شد که  زمین  آباد به حساب آید و  کارخانه، تأسیسات و یا نوعی  فعالیت تجاری روی آن جریان داشته باشد. این تصمیم توسط ارگان های  اداری منطقه خودمختار اتخاذ خواهد شد.  ایجاد زیر ساخت قبل از آنکه بفهمیم  چه تجارتی در آنجا  راه اندازی خواهد شد، اشتباه خواهد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала