شلیک موشک قاره پیمای مینتمن ۳ از سوی آمریکا

© Photo / Public Domainشلیک موشک قاره پیمای مینتمن ۳ از سوی آمریکا
شلیک موشک قاره پیمای مینتمن ۳ از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا بامداد روز جمعه با هدف مخابره پیام قدرت به کره شمالی و روسیه، موشک قاره پیمای 'مینتمن ۳' را از پایگاه هوایی وندنبرگ کالیفرنیا شلیک کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موشک مجهز به کلاهک ورود مجدد به جو، پس از شلیک، 4 هزار و 200 کیلومتر پرواز کرد.

درباره جزییات این آزمایش توضیحی ارایه نشد.

به گزارش آسوشیتدپرس، با توجه به اعلام اخیر کره شمالی مبنی بر ساخت موشک قاره پیمایی که می تواند آمریکا را هدف قرار دهد، شلیک آزمایشی 'مینتمن 3' حامل این پیام به پیونگ یانگ است که واشنگتن می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، آن را هدف قرار دهد.

'مینتمن 3' تنها موشک مستقر در خشکی ارتش آمریکاست و با هدف بازدارندگی شوروی سابق، در طول دهه 1950 طراحی و در سال 1962 تولید شد.

برد تقریبی این موشک 8 هزار و 100 کیلومتر، بیش از 15 هزار مایل در ساعت، سرعت و قابلیت حمل سه کلاهک را دارد.

در زمان حاضر آمریکا می تواند از این موشک ها برای انجام اولین حمله و یا بلافاصله برای مقابله با کلاهک های روسی شلیک شده به سوی آمریکا استفاده کند.

این موشک ها را پس از شلیک نمی توان از کار انداخت، خلع سلاح کرد و یا برگرداند.

آمریکا در حالی موشکی با برد هشت هزار کیلومتری و قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش می کند که نسبت به آزمایش موشکی سایر کشورها ازجمله ایران که تنها جنبه دفاعی دارد، همواره انتقاد کرده و به بهانه آزمایش های موشکی تحریم های اقتصادی علیه سایر ملت ها را در دستور کار قرار داده است.

شورای امنیت سازمان ملل نیز همواره در مقابل آزمایش های موشکی قدرت های بزرگ از جمله آمریکا به عنوان یکی از اعضای دائم آن سکوت اختیار کرده در حالی که در مقابل آزمایش موشکی سایر کشورها بلافاصله واکنش نشان داده و نشست های فوری و اضطراری برگزار می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала