گزارش و تحلیل

انتظار در مرز

© Fotolia / lstockکالیفرنیا
کالیفرنیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمی دانم در مرز چه در انتظارم خواهد بود.

ایدئولوگ خروج کالیفرنیا از  ترکیب ایالات متحده،  از روسیه به خانه برمی گردد. دوازدهم ماه فوریه  لوئیس مارینِللی رهبر  کمپین استقلال  کالیفرنیا  به آمریکا برمی گردد  تا  برای رفراندوم احتمالی  در خصوص خودمختاری منطقه  آماده شود.

مارینللی در مصاحبه با « اسپوتنیک» گفت: « می روم تا برای برگزاری رفراندوم احتمالی آماده شوم. اما نمی دانم در مرز چه در انتظارم خواهد بود. رسانه های آمریکایی  خیلی چیزهای دور از واقعیت در باره من  پخش می کنند.  آنها مرا « جاسوس کرملین» می نامند.  بسیاری از مردم فکر می کنند که من  جاسوس خارجی  هستم و سفارشات  فروپاشی آمریکا  را از شخص ولادیمیر پوتین دریافت می کنم.  اینها همه دور از واقعیت است. هم اکنون هیستری ضد روسیه در آمریکا  شدید است».

در آمریکا  ایدئولوگ  جنبش Yes California  قصد دارد  دیداری با همفکران خود در شهر سانتا —  مونیکا  واقع در  غرب حومه  لس — آنجلس برگزار کند.  13 فوریه  قرار است با  نمایندگان رسانه های عمومی  گفتگو کند.

مارینِللی گفت: « من باید  به جمع آوری امضا  در خصوص جدایی کالیفرنیا از  ایالات دیگر آمریکا  بپردازم  و چند  برنامه دیگر اجرا شوند.  من از شایعاتی که پخش شده اند نمی ترسم.  رهبر جنبش «  California Independence  » باید آنجا باشد.  از اینرو 12 ماه فوریه  قصد دارم با افرادی دیدار کنم که موافق استقلال کالیفرنیا به عنوان یک کشور مستقل هستند.  این دیدار در پارک شهر « سانتا — مونیکا» برگزار خواهد شد.  13 ماه فوریه کنفرانس مطبوعاتی  برگزار خواهد شد».

هم اکنون  رهبر جدایی خواهان  در شهر یکاترینبورگ روسیه بسر می برد که قصد دارد  « سفارت» کالیفرنیا را در آنجا افتتاح کند.

لوئیس  مارینللی  گفت که از آمریکا به روسیه آمدم، زیرا  برخورد آمریکایی ها نسبت به همه چیز مرا مأیوس کرد. آنها کورکورانه  به هر چیزی که  دولت به آنها تحمل کند باور دارند.

« دلیل رفتن به روسیه این است که کوته فکری آمریکایی ها مرا عذاب می داد.  آنها فکر می کنند که آمریکا آزاد ترین کشور جهان است و همه باید مثل آنها زندگی کنند.  یک مثال ساده در غیرواقعی بودن این  تفکر می زنم.  بر اساس اصول دمکراسی، اهالی کالیفرنیا تصمیم گرفتند  رفراندومی در خصوص  استقلال  این ایالات برگزار کنند که با  موانع زیادی برخورد کردند که این اصول را نقض می کند».

مارینللی قصد ندارد برای همیشه  از روسیه به کالیفرنیا  نقل مکان کند. او در یکاترینبورگ زبان انگلیسی تدریس می کند.  او بزودی برخواهد گشت  و در آینده قصد دارد  سفرهایی  برای  ادامه برگزاری کمپین به ایالت  کالیفرنیا داشته باشد.

 در صورت موفقیت  این ابتکار، رفراندوم در دو مرحله  برگزار خواهد شد:  نوامبر سال 2018  اهالی کالیفرنیا در خصوص خروج از  قانون اساسی  ایالات متحده در رابطه با ماده « کالیفرنیا  بخش لاینفک آمریکاست»  و قانون اساسی آمریکا — « قانون اساسی کشور» رأی خواهند داد. لغو این دو فرمولبندی  بطور فرمال  خروج کالیفرنیا از ترکیب ایالات متحده را ممکن خواهد ساخت.

رفراندم جداشدن کالیفرنیا از آمریکا ممکن است بهار سال 2019 میلادی برگزار شود.  این رفراندوم با حضور  نیمی از رأی دهندگان به ثبت رسیده و در صورت رأی مثبت 55 درصد رأی دهندگان برسمیت شناخته خواهد شد.

اما ابتدا طرفداران CalExit  باید 585407 امضا انتخاب کنندگان به ثبت رسیده را تا 25  ژوئیه سال 2017 میلادی  جمع آوری کنند.  کالیفرنیا، پر جمعیت ترین ایالت  آمریکا (با  بیش از 39 میلیون نفر جمعیت) است و در انتحابات ریاست جمهوری 2016،  18251826 نفر  از اهالی کالیفرنیا  از حق رآی برخوردار بودند.از اینرو مبتکران  رفراندوم ممکن است از عهده  اجرای ابتکار خود برآیند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала