افرادی تعصبی و بدبین از دوران کودکی‌ شائبه‌ای از خیانت را دارند

© Fotolia / Jimبررسی دستور العمل سیاست خارجی رئیس جمهور آینده آمریکا در ایران
بررسی دستور العمل سیاست خارجی رئیس جمهور آینده آمریکا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دکتر حسین ابراهیمی مقدم : یکی از علل تعصب افراطی، زمینه‌های زیست‌شناختی است. بسیاری از افرادی که دارای اختلال شخصیت پارانوئیدی و بدبینی هستند و نیاز به درمان دارند، ویژگی‌های مشخصی دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا- دکتر حسین ابراهیمی مقدم افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد آنان بوی عرق تندتری دارند و حتی وقتی استحمام می‌کنند بوی عرق از بین نمی‌رود. پس در این زمینه یک عامل پروتئینی می‌تواند نقش داشته باشد که از نظر زیستی باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و البته عوامل ژنتیک نیز در این زمینه نقش دارند.

این روانشناس ادامه داد: در بین بستگان و افراد درجه یک چنین افراد اختلال شخصیتی بیشتر دیده می‌شود. شاید گمان شود که چون پدر فرد دچار تعصب افراطی بوده، او از طریق یادگیری، این موضوع را آموخته است؛ اما حتی مطالعات درباره دوقلوهایی که در دوران کودکی از هم جدا شدند، آنچه به عنوان اختلالات رفتاری در این گروه دیده می‌شود با هم بسته‌های ژنتیک مانند خواهر و برادرشان از سطح بسیار بالاتری برخوردار است تا نسبت به کسانی که اینگونه نبودند.

وی در ادامه اظهار کرد: از دیدگاه روانشناسی ما چند علت اصلی را مطرح می‌کنیم. یک علت به یادگیری‌های دوران کودکی برمی‌گردد. زمانی که در تحلیل روانی روی این افراد کار کردیم، برای ما بسیار جالب بود که آنها از دوران کودکی‌شان مسائلی را مطرح می‌کردند که یا شائبه‌ای از خیانت را داشت که درباره اعضای خانواده یا همسایه‌ها و… بود.

به گزارش ایسنا،ابراهیمی مقدم که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد،در پایان گفت: این خاطرات باعث شده که ترسی در این افراد شکل بگیرد که نکند در آینده این مساله نیز برای من هم اتفاق بیفتد! مسلما یادگیری و مشاهده بسیار تاثیر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала