پیدا شدن تمساح عظیم مومیایی شده در مصر

© Photo / Marco Morelli / Museum of Planetary Sciences in PratoНаскальный рисунок возрастом 5000 лет, обнаруженный в одной из пещер Египта в районе плато Гильф Кебир
Наскальный рисунок возрастом 5000 лет, обнаруженный в одной из пещер Египта в районе плато Гильф Кебир - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان هنگام کارهای حفاری باستان شناسی در شمال استان قنا این کشور تمساح عظیم 4 متری مومیایی شده ای را پیدا کردند که نماد رب النوع سبک در مصر باستان بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آیمان هندی، رئیس اداره باستان شناسی استان قنا مصر، این کشف نادر هنگام حفاری های باستان شناسی در منطقه نجع حمادی در شرق رودخانه نیل صورت گرفت که هزاران سال قبل مقبره های اشراف و افراد نزدیک به فرعون ها و همچنین چند معبد ساخته شده به افتخار رب النوع های اصلی مصر باستان در آنجا قرار داشت.
باستان شناسان چند تمساح مومیایی شده دیگر نیز پیدا کردند که طول دو تای آنها از 1.2 متر تجاوز می کند. علاوه بر این سر برخی از حیوانات دیگر مورد احترام و پرستش مصریان باستان و ابزار ویژه و مواد مورد استفاده برای مومیایی کردن یافته شده است.
در حال حاضر دانشمندان در حال مطالعه مفصل کشفیات خود و تلاش برای تعیین این نکته هستند که تمساح های مومیایی شده متعلق به دوره حکومت کدامیک از فرعون ها می باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала