روش های جدید کلاهبرداری (عکس، ویدئو)

© Photo / PixabayA woman using her smartphone
A woman using her smartphone - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با پیشرفت تکنولوژی های متعدد و پیشرفت لوازم ارتباط جمعی کلاهبرداری نیز به همان نسبت روند رو به رشدی پیدا کرده است. دیگر نباید انتظار داشته باشیم که کلاه برداری فقط به شیوه های سنتی انجام شود.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه به مدرنیزه و روند رو به رشد جامعه کلاه برداری ها نیز شیوه های جدیدی به خود گرفته اند که مردم باید نسبت به این شیوه های مدرن آگاهی داشته باشند. یکی از این روش ها که در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر می شود، روش کلاهبرداری با میس کال یا تماس از دست رفته است. فرد کلاه بردار با افراد مختلف از شماره های مختلف بصورت اتوماتیک تماس حاصل می کند و این تماس بصورت میس کال است. فرد با دیدن شماره ناشناس روی موبایل خود اقدام به تماس با فرد مورد نظر می کند، غافل از اینکه او به سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل شده است. این تماس هزینه زیادی را برای فرد تماس گیرنده ایجاد می کند و هنگام دیدن قبض خود در آخر ماه متوجه این سو استفاده و کلاهبرداری می شود.

روش دیگر کلاهبرداری جدید با استفاده از تبلیغات ماهواره ای است. بدین صورت که فرد را با تبلیغات متفاوت ترغیب به شرکت در مسابقه پیامکی می کنند. پس از آن به او اطلاع می دهند که شما برنده جایزه شدید. این جوایز شامل لوازم خانگی و حتی طلا می باشد. با تماس تلفنی و اعتماد سازی به فرد گفته می شود که برای دریافت جایزه خود باید مبلغی برای هزینه پستی به حسابی واریز کنید تا به درب منزل شما فرستاده شود. پس از انتقال این مبلغ توسط فرد هیچ جایزه ای برای او ارسال نمی شود. روش دیگر با استفاده از رایانه می باشد. کلاهبرداران با افراد تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که پشتیبان فنی رایانه هستند و از یک شرکت معتبر تماس گرفته اند و سعی در جلب اعتماد دارند. این افراد با ادعای اینکه ویروس‌ها یا بدافزارهایی را در رایانه اشخاص یافته اند تلاش دارند که آنها را مجاب کنند تا دسترسی از راه دور به آنها بدهند و یا افراد را ترغیب می کنند که برای محافظت از سیستم خود هزینه‌ای برای نرم‌افزارهایی که نیاز ندارید پرداخت کنید. این کلاهبرداران که از برخی نگرانی‌های کاربران مبتدی در قبال ویروس‌ها و تهدیدات دیگر آگاه هستند و با استفاده از همین مورد سعی در نصب نرم‌افزارهای امنیتی می‌کنند. هدف اصلی این کار، محافطت از رایانه شما نیست بلکه هدف کسب مبالغ بالاست که در مقابل خدمات عرضه شده مبلغ گزافی است. شما نیز می توانید با اتنشار تجربیات خود، دیگر کاربران را از خطراتی که می تواند در کمین باشد آگاه سازید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала