دلائل وخیم شدن اوضاع در منطقه دونباس از زبان پوتین

© Sputnik / Alexey Nikolskiyدلائل وخیم شدن اوضاع در منطقه دونباس از زبان پوتین
دلائل وخیم شدن اوضاع در منطقه دونباس از زبان پوتین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در باره وخیم شدن دوباره اوضاع در منطقه دونباس گفت که معتقد است دلیل آغاز موج جدید خشونت ها در این منطقه اینست که دولت کییف شدیدا به کمک های پولی جدید از خارج نیاز دارد.

به گزارش "اسپوتنیک"، ولادیمیر پوتین در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات با ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: "دولت اوکراین شدیدا نیاز به پول دارد و به خوبی می فهمد که آسان تر می تواند این پول ها را از اتحادیه اروپا، آمریکا و بعضی سازمان های پولی و مالی بین المللی و در حالی که خود را قربانی تجاوز قلمداد کند، به دست آورد".
به گفته پوتین، افزایش فعالیت مخالفان در کییف نیز می تواند یکی از دلائل ازسرگیری عملیات نظامی در منطقه دونباس باشد.
رییس جمهور روسیه افزود که معتقد است کییف هنوز برای اجرای توافقات مینسک آمادگی ندارد.

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال 2014 عملیات قهری در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف به شکل کودتا را آغاز کرده اند. مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح مردمی تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.
مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگونی از جمله از طریق گروه تماس مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران چهار کشور روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما با وجود حصول توافقاتی موسوم به توافقات مینسک، این بحران هنوز رفع نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала