گزارش و تحلیل

نظر کارشناس: آمریکا برای تضعیف نیروهای هسته ای روسیه تلاش خواهد نمود

© Fotolia / TwindesignerЯдерный взрыв
Ядерный взрыв - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش Bloomberg ، جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا و فرماندهی استراتژیک نیروهای مسلح ایالات متحده(STRATCOM) برنامه جدیدی را در جهت ارزیابی توانایی زنده ماندن رهبری روسیه و چین پس از حمله فرضی هسته ای طرح ریزی می نمایند.

به گزارش آژانس، تحلیل به درخواست کنگره انجام می شود و قبل از رياست جمهوری دونالد ترامپ آغاز گردید. از این ابتکار دموکرات ها و جمهوری خواهان حمایت کرده اند. اعضای کنگره بی اعتمادی خود را از مقامات روسی و نگرانی به دلیل اطمینان فزاینده چین به قدرت نظامی خود ابراز نمودند.

Разрушенный после ядерного удара город Хиросима, Япония - اسپوتنیک ایران
ارزیابی های اداره اطلاعات امریکا از ظرفیت حمله اتمی روسیه
همانطوری که Bloomberg اشاره می نماید، دستگاه رئیس اطلاعات ملی آمریکا و STRATCOM زنده بودن زیرساخت و به طور کلی سیستم مدیریت کشور را پس از یک حمله عظیم هسته ای مورد ارزیابی قرار خواهند نمود. تحلیل از "محل و شرح ارتباطات زیرزمینی دارای اهمیت سیاسی و نظامی" عبارت خواهد بود.
ایگور نیکولایچوک، رئیس بخش امنیت منطقه ای دانشکده پژوهشهای استراتژیک روسی و دانشمند علوم سیاسی در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک اشاره کرد که چنین گزارش ها به طور منظم، تحت برنامه ریزی هسته ای، تهیه و تجدید می شوند. به گفته وی، چنین مطالعه، کار معمولی است. مفسر مزبور در این مورد می گوید: 


"این خبر می تواند درک و فهمی راجع به وضعیت برنامه ریزی استراتژیک هسته ای ایالات متحده نفس تازه وارد کند. نباید فکر کرد که که موشک ها در حال مستقر اند، ارتباطات متصل شده اند، افراد نظامی انجام وظیفه در حال آماه باش هستند. برنامه های بزرگی در این زمینه وجود دارند که نه تنها بی حد محرمانه بلکه اصلی و کلیدی در انجام عملیات نظامی ایالات متحده به شمار می روند. این ارزشمند ترین بخش برنامه ها است. و این برنامه ها به مرور زمان باید تجدید نظر شود".


کارشناس سیاسی یاد آور کرد که پیشین دونالد ترامپ تفاهم نامه ریاست جمهوری را مبنی اعمال توسط ایالات متحده تحلیل دقیق از توانایی و ظرفیت هسته ای خود برای انطباق با تهدیدات معاصر، امضا نمود. کار شناس مزبوی در ادامه تفسیر می گوید: 


"با توجه به نیروهای استراتژیک هسته ای ، البته هر رئيس جمهور همه چیز ممکن را در جهت موثریت نیرو و خویشتن داری از هر گونه دشمن انجام خواهد داد. هدف هر رئيس جمهور آمریکا، حفاظت قلم رو ایالات متحده است که مفهوم آن در حال حاضر، فضای مجازی آمریکا و شمالگان است. با تحلیل آنکه آیا ما بتوانیم در حمله فرضی هسته ای زنده بمانیم، آمریکا سعی خواهد کرد نیروهای استراتژیک هسته ای روسیه را تضعیف کند. به هر حال، این اقدام ضروری هر رئيس جمهور است".


با این حال مفسر مزبور اشاره نمود که به تازگی لایحه قانونی مبنی بر منع فرمان انجام اولین حمله هسته ای توسط رئيس جمهور بدون اعلام جنگ از طریق کنگره آمریکا به نمایندگان مجلس این کشور معرفی شده است. مفسر مزبور در حتم مصاحبه می گوید: 
"مفهومی وجود دارد که فرمان حمله هسته ای را فقط رئیس جمهور می دهد و هدف از طرف ارتش تعیین می شود. اما نمایندگان احمق مجلس ناگهان خواستار آن شدند که حمله هسته ای باید فقط با موافقت کنگره انجام شود. و حالا تصور کنید: ماهواره های کشف زودرس و پرتاب موشکهای ایالات متحده، حمله گسترده هسته ای را از یک دشمن بالقوه تشخیص کردند. خوب، حال به فرض موشک ها در حال پرواز هستند، زمان ماکنش، 12 تا 16 دقیقه است و پس از آن کشور به خاکستر هسته ای تبدیل می شود. اما سناتورها باید گرد هم بیایند و رای بدهند. واقعاً مضحک است. گر چه از سوی دیگر واضح است که با این قانون آنها می خواهند به ترامپ"نیش بزنند" و وی را فاقد این عمل بسازند. بنابراین نمایندگان مجلس هنوز می توانند هر چیزی از خود در بیاورند برای اینکه صبر و حوصله دونالد ترامپ را امتحان کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала