مخالفت وزارت امنیت داخلی امریکا با قانون منع ورود

© AFP 2023 / Don EmmertСторонники Дональда Трампа во время выборов в США
Сторонники Дональда Трампа во время выборов в США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور امنیت داخلی ایالات متحده امریکا وعده داده که جلوی تکرار حوادث مشابه برای ممانعت از ورود شهروندان به این کشور را بگیرد.

این وزارتخانه در پیامی گفت: «ما با همکارانمان در شرکت های هواپیمایی مشغول کار و بررسی این مساله هستیم تا افراد ممنوع الورود در هواپیمای عازم کشور حضور نداشته باشند. علاوه بر این، ما انتظار نداریم که مسافران امریکا نگران بشوند».

پیشتر ترامپ فرمانی مبنی بر «حفاظت از کشور در زمان ورود تروریست های خارجی» را به امضا رساند که طی آن ورد شهروندان هفت کشور (ایران، عراق، یمن، لیبی، سوریه، سومالی و سودان به مدت 90 روز ممنوع شده و پذیرش پناهجویان تا 120 روز و پناهجویان سوری تا مدت نامعلوم به این کشور ممنوع خواهد بود.

بعد از این جریان، هواپیمایی حامل 100 مسافر که برخی از کشورهای نامبرده بوده اند، در فرودگاه متوقف شد. برخی افراد در همین رابطه به دادگاه امریکا شکایت کردند و تصمیم دادگاه به نفع آنها تمام شد. علاوه بر این در کاخ سفید تصریح کردند که این ممنوعیت شامل حال افراد مقیم در ایالات متحده نمی شود.

وزارت امور امنیت داخلی امریکا خاطر نشان می کند که تصمیمات دادگاه و فرمان رییس جمهور را به اجرا خواهد گذاشت و وعده داده که رفتار حرفه ای و انسانی با افراد داشته باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала