ترامپ می خواهد که ناتو با تهدیدهای واقعی مقابله کند

© AFP 2023 / Paul J. Richardsناتو از رایزنی با روسیه در باره امنیت هوایی منطقه بالتیک امتناع کرد
ناتو از رایزنی با روسیه در باره امنیت هوایی منطقه بالتیک امتناع کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس جمهور دونالد ترامپ می خواهد که ناتو با تهدیدهای واقعی از جمله تروریسم مبارزه کند و با برنامه های افسانه ای از قبیل تهدیدهای روسی خود را سرگرم نسازد.

به گزارش اسپوتنیک، رییس جمهور دونالد ترامپ می خواهد که ناتو با تهدیدهای واقعی از جمله تروریسم مبارزه کند و با برنامه های افسانه ای از قبیل تهدیدهای روسی خود را سرگرم نسازد.

در آستانه گفتگوهای تلفنی ترامپ با رهبران فرانسه و آلمان، ضرورت وجود ائتلاف ناتو برای برقراری ثبات در دنیا تاکید شده است. سناتور الکسی پوشکوف در ادامه توضحی داد: «من هیچ وقت باور نمی کردم که ترامپ ناتو را منحل کند یا از آن خارج شود. او در کمپین انتخاباتی در این باره چیزی نگفته بود».

به اعتقاد سناتور روس، این بخشی از کمپین ترامپ برای ترساندن اعضای ائتلاف و نخبگان غربی بود که شاید ترامپ دست به چنین اقدامی بزند. پوشکوف خاطرنشان کرد که رییس جمهور امریکا می گوید ناتو قدیمی شده و نمی تواند با تهدیدهای واقعی روبرو شود. به اعتقاد این سیاستمدار روس، با انحلال اتحاد جماهیر شوروی ضرورت وجود ناتو هم از بین رفت و ناتو راه دیگری پیدا کرده، از روسیه دشمن افسانه ای ساخت.

ترامپ معتقد است که این درگیری مصنوعی است و باید به مسایل واقعی از جمله مبارزه با تروریسم پرداخت که امنیت را تهدید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала