فابرز: چشم انداز اقتصاد روسیه باعث دلخور روس هراسان می شود

© Fotolia / ShigeРаспечатанная страница программы Exel
Распечатанная страница программы Exel - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه توانسته با موفقیت بر پیامدهای تحریم های اقتصادی غلبه کرده و حتی در سال جدید وعده موفقیت های بیشتری را در بازار داخلی می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحلیلگر مجله فابرز کنت، روسیه توانسته با موفقیت بر پیامدهای تحریم های اقتصادی غلبه کرده و حتی در سال جدید وعده موفقیت های بیشتری را در بازار داخلی می دهد.

کارشناس این نشریه برای اثبات سخنان خود از جراردو رودریگه کارشناس یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری امریکا به نام «بلک راک» نقل قول می کند. وی می گوید: «زمانی که ما روسیه را بررسی می کنیم، ذهنمان درگیر جغرافیای سیاسی می شود. اما اگر بیشتر توجه کنیم، می بینیم که از نقطه نظر اقتصادی همه چیز حیرت انگیز است».

آمار اقتصادی جدید نیز تایید کننده موفقیت های روسیه هستند. شاخص اوراق بهادار RSXJ در ماه ژانویه با یک جهش قابل ملاحظه از سایر رقبا در کشورهای در حال توسعه فاصله گرفته و شرکت تحلیلی امریکا « EPFR Global» حجم سهام سرمایه گذاری شده در روسیه را بی سابقه اعلام کرد.

بایستی به این واقعیت توجه داشت که «راپوز» در پایان می گوید: «گفتگوهای مستمر سیاستمداران درباره این است که روسیه پسر بدی است و دیگر در این کشور سرمایه گذاری نخواهند کرد».

به اعتقاد تحلیلگران، رشد تولیدات صنعتی به میزان 3،2%  در ماه دسامبر 2016 نیز قابل توجه است. در عین حال نویسنده مقاله می گوید که تولید ناخالص داخلی کشور نمایانگر نمودارهای منفی است و تقاضای پایین داخلی جلوی احیای اقتصادی را می گیرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала