در ترکیه به مادربزرگ ها در ازای نگهداری کودکان حقوق پرداخت می شود

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر در ترکیه به مادربزرگ ها در ازای نگهداری کودکان حقوق پرداخت می شود
در ترکیه به مادربزرگ ها در ازای  نگهداری کودکان حقوق پرداخت می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مراقبت از کودکان یکی از مشکلات اصلی مادران شاغل در ترکیه است، اما مقامات ترکیه راه حلی برای این مشکل یافتند؛ آنها قصد دارند به مادربزرگ ها برای مراقبت از نوه های خود حقوق پرداخت کنند.

به گزارش اسپوتیک به از رسانه های ترکیه، مقامات این کشور قصد دارند در فوریه سال 2017 به مادربزرگ هایی که از نوه های خود در طول هفته مراقبت می کنند، حقوق بپردازد. مادربزرگ هایی که از نوه های خود در طول هفته در منزلش مراقبت می کند و حقوق بازنشستگی آنان از 1000 تا 1800 لیره ترکیه (حدود 250 تا 450 دلار) می باشد، فرصتی برای کسب درآمد بیشتر ایجاد می کند.
وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه در مصاحبه با "سی ان ان" ترکیه اعلام کرد؛ مادر بزرگ ها برای مراقبت از نوه های خود می توانند مبلغی در حدود 400 لیره (105 دلار) بابت یک ماه دریافت کنند. دولت ترکیه گفت که هدف از این برنامه افزایش اشتغال به کار زنان می باشد. این پروژه به زنانی که دارای کودک خردسال می باشند اجازه کار تمام وقت و در نتیجه کسب درآمد بیشتر را میدهد.
این برنامه در مرحله آزمایش قرار دارد و در ماه فوریه سال جاری در دو استان بورسا و ازمیر اجرا خواهد شد. براساس گزارش های رسیده، در مرحله اولیه حدود هزار خانواده در این طرح شرکت خواهند کرد و پس شش ماه نتیجه آن تجزیه و تحلیل خواهد شد که براساس آن نسبت به گسترش یا محدود کردن این طرح تصمیم گیری خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала