تحریم های جدید غیر هسته ای آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Carlos Barriaتحریم های جدید غیر هسته ای آمریکا علیه ایران
تحریم های جدید غیر هسته ای آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سه سناتور آمریکایی ، طرح جدیدی را برای تحریم غیر هسته ای علیه ایران معرفی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک ، خبرگزاری ایسنا به نقل از پایگاه خبری نیوزمکس نوشت: این طرح اعمال تحریم‌های قوی مالی و اقتصادی با ادعای حمایت از تروریسم و توسعه موشک‌های بالستیک علیه ایران را خواستار شده است.
سناتور مارکو روبیو، جان کورنین و تاد یانگ، روز سه‌شنبه قانون تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران را برای دنبال کردن اعمال تحریم‌هایی علیه ایران با ادعای حمایت از تروریسم و توسعه موشک‌های بالستیک ارائه کردند.
روبیو، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا در بیانیه‌ی خود گفت: پس از سال‌ها امتیازدهی و انعطاف یک‌جانبه از سوی دولت پیشین (در آمریکا)، اکنون زمان آن رسیده است که آمریکا اقدامی جدی علیه ایران انجام دهد. من به دنبال همکاری دولت جدید هستم تا ایران را در رابطه با تهدیدهای غیر هسته‌ای و هسته‌ای به پاسخگویی وادار کنیم.
یانگ، سناتور جمهوری‌خواه از ایندیانا نیز با طرح ادعاهایی علیه ایران مدعی شد که توسعه موشک‌های بالستیک ایران، تهدیدی برای متحدان آمریکا، نیروهای مستقر و در نهایت خاک آمریکا به شمار می‌آید.
کرینون، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تگزاس همزمان با معرفی این طرح، از کنگره و رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا تحریم‌هایی با پیامدهایی واقعی برای اقدامات ایران اعمال کنند.
این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی همواره تاکید می‌کنند هر کشوری حق دارد در برابر تهدیدات از خود دفاع کند و ایران نیز طبق همین قوانین، توان دفاعی خود را که شامل برنامه موشکی نیز می‌شود، توسعه می‌دهد و این آمریکا و غرب است که با سیاست‌های خصمانه و مداخله‌جویانه خود در منطق منجر به بروز تروریسم و گسترش آن در منطقه و جهان شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала