تشکیل کمیته دخالتهای ایران در کشورهای عربی

© Flickr / abcdz2000تشکیل کمیته دخالتهای ایران رد کشورهای عربی
تشکیل کمیته دخالتهای ایران رد کشورهای عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه بحرین با طرح این ادعا که ایران به عنوان یک تهدید درجه اول برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود، از تشکیل کمیته «دخالتهای ایران در کشورهای عربی» در اتحادیه عرب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه مصری «بوابة الأهرام»، «خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین بار دیگر ایران را به دخالت در کشورهای عربی متهم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در سخنانی مدعی شد: در حال حاضر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با تهدیدات زیادی از سوی مرزهای یمن و عراق مواجه هستند. در این میان، ایران تهدید درجه اول برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود.

این ادعای وزیر خارجه بحرین در حالی مطرح می شود که مسئولان آل خلیفه تاکنون هیچ مدرکی دال بر دخالت جمهوری اسلامی ایران در امور کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ارائه نکردند. در طرف مقابل، بسیاری از بحران های کنونی موجود در منطقه از جمله سوریه، عراق و یمن حاصل دخالت های نابجای این کشورها در امور داخلی دیگران، هستند.
وزیر خارجه بحرین همچنین اعلام کرد: به همین منظور، کمیته ای تحت عنوان «دخالت های ایران در امور کشورهای عربی» در اتحادیه عرب تشکیل شد که بحرین، مصر، امارات و عربستان از اعضای این کمیته هستند.
وی در ادامه ادعاهای خود، مدعی شد: اگر ایران رفتار خود را اصلاح نکرده و از دخالت آشکار در امور کشورهای عربی خودداری نکند، بحرین از طریق رایزنی با دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس، اقدامات لازم برای منزوی ساختن ایران در سطح منطقه و جهان را انجام خواهد داد.
گفتنی است، ادعاهای ساخته ذهن این مسئول رژیم آل خلیفه علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح می شوند، که این رژیم به دلیل ارتکاب جنایت اخیر خود علیه سه جوان بی گناه، از سوی افکار عمومی داخلی و خارجی به شدت تحت فشار قرار گرفته است. از سوی دیگر، شکست هم‌پیمان اصلی آل خلیفه یعنی آل سعود در یمن و ناکامی مزدوران آن در سوریه و عراق نیز بی‌ارتباط با اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه بحرین نیست.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала