حضور خواننده های لس آنجلسی در سریال تلویزیونی ایران (ویدیو)

© Fotolia / Karelin Dmitriyتکرار چندین باره کلمه "روسیه" در برنامه ای تلویزیونی آمریکا به دلیل نقص فنی
تکرار چندین باره کلمه روسیه در برنامه ای تلویزیونی آمریکا به دلیل نقص فنی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 از تمامی خوانندگان ایرانی خواسته شد تا با توجه به سیاست های جدید دولت ایران یا به ادامه هنر نپردازند و یا ایران را ترک کنند. آن دسته از نوازدنه ها و خواننده هایی که ایران را به قصد آمریکا ترک کردند، اکثرن در شهر لس آنجلس ساکن شدند و به خوانندگان لس آنجلسی معروف هستند.

یکی از این خوانندگان "ابراهیم حامدی" معروف به "ابی" می باشد. او که اجازه ورود به ایران را ندارد در کشورهای دیگر مشغول اجرای کنسرت می باشد. در سریالی به نام "معمای شاه" که از شبکه 1 تلویزیون ایران پخش می شود و به وقایع تاریخی قبل از انقلاب 57 می پردازد سکانسی از او در حال خواندن نشان داده می شود. البته بازیگر دیگری نقش جوانی او را بازی می کند. این برای نخستین بار است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دست تصویر و صدای خوانندگان لس آنجلسی را پخش کرده است. ستار نیز از دیگر خوانندگان لس آنجلسی در سکانس کوتاهی به تصویر کشیده می شود.

گفتنی است که سریال معمای شاه عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی "محمدرضا ورزی" است. این سریال داستان زندگی "محمدرضا شاه پهلوی" را از زمان بازگشت وی از مصر، پس از ازدواج با ملکه "فوزیه" تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در ساخت این مجموعه ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۴۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما و تلویزیون ایران حضور دارند. مجموعه معمای شاه در خصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است. این مجموعه با هزینه دویست میلیارد تومانی در پنج سال ساخته شده است.
سریال معمای شاه به قدری مورد توجه کاربران داخل و خارج از ایران قرار گرفته است که صفحات بسیاری با نام این سریال در شبکه های اجتماعی مختلف ساخته شده است. در این صفحه ها، کاربران کامنت های متفاوتی می نویسند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала