سناریوی طراحی شده سی ان ان برای جایگزینی ترامپ (ویدئو)

© AP Photo / Evan Vucciسناریوی طراحی شده سی ان ان برای جایگزینی ترامپ
سناریوی طراحی شده سی ان ان برای جایگزینی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی ان ان ویدئویی تهیه کرده است که در آن روند تفویض وظایف و اختیارات رییس جمهوری آمریکا در صورت قتل دونالد ترامپ در مراسم تحلیف به طور مفصل نشان داده می شود.

برایان تود، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان و سازنده این ویدئوگزنیه ای محتمل ریاست جمهوری را در صورت قتل نه تنها دونالد ترامپ بلکه معاون وی و عالی ترین مقام های کنگره هم بررسی می کند.

در این ویدئو یادآور می شود که بر اساس قانون اساسی آمریکا در صورت فوت یا کشته شدن رییس جمهور و معاونش، رییس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا و به دنبال وی رییس مجلس سنا وظایف رییس جمهوری را بر عهده می گیرد و اگر برای آنها هم چیزی اتفاق افتاده باشد، وظایف رییس جمهوری بر عهده یکی از وزرای دولت از وزیر خارجه گرفته گذاشته می شود.

با این حال در صورت کشته شدن دونالد ترامپ در مراسم تحلیف، وضعیت از آنچه در قانون اساسی مسجل شده، دشوارتر خواهد بود زیرا که دولت باراک اوباما از جمله وزیر خارجه جان کری تا ظهر 20 ژانویه وظایف خود را ترک خواهند کرد و این در حالی که رکس تیلرسون نامزد دونالد ترامپ برای وزارت خارجه هنوز از سوی مجلس سنا تایید نشده است و از این رو نمی تواند در این سمت آغاز به انجام وظایف نماید.

در این شرایط قرار است که تام شانون، معاون سیاسی دولت اوباما از ظهر 20 ژانویه موقتا به عنوان وزیر خارجه انجام وظایف نماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала