گزارش و تحلیل

د کاپریو مدافع طبیعت

© Fotolia / Kaneaحفاظت از طبیعت وحش
حفاظت از طبیعت وحش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمندان دولتی روسیه دکاپریو را به دفاع از طبیعت فرا می خوانند.

وزارت  طبیعت  فدراسیون روسیه  از  لئوناردو د کاپریو، هنرپیشه مشهور آمریکا  برای شرکت  در همایش بین المللی اقتصادی  سنت پطربورگ  و  همایش  اقتصادی شرق در سال 2017 میلادی دعوت کرد. سرگی  دونسکوی  وزیر طبیعت روسیه این خبر را با شبکه تلویزیونی « ار.تی»  درمیان گذاشت.  در دفتر مطبوعاتی  گفته شد که  د کاپریو  اعلام نمود « احتمال  دارد در این  همایش ها شرکت کند».

همایش بین المللی اقتصادی سن پطربورگ  در ماه ژوئن برگزار خواهد شد و  همایش  اقتصادی شرق  اوایل ماه سپتامبر. وزارت طبیعت از د کاپریو برای شرکت در  همایش اقتصادی شرق —2016 میلادی دعوت کرده بود، اما هنرپیشه آمریکایی  نتوانست در آن  تاریخ به روسیه سفر کند.

شایان ذکر است که لئوناردو د کاپریو  در سال 1998 میلادی  بنیاد خیریه Leonardo DiCaprio's Foundation تأسیس کرد که با آلودگی  محیط زیست  و گرم شدن اقلیم مبارزه می کند.

 دونسکوی در این خصوص گفت: « از آنجا که سال  محیط زیست —  یک پروژه در مقیاس روسیه است، مایلیم  توجه خود را در همکاری با  شخصیت های مشهور کشور متمرکز سازیم:  نیکلای دروزدوف و ولادیمیر پوزنر مجریان تلویزیونی. اولگ گازمانوف و ایلیا لاگوتنکو  خوانندگان روسیه و دیگران. از این رو در سال 2017 میلادی مراسم زیادی برگزار خواهند شد که  آرتیست های روسیه در آن ها  شرکت خواهند داشت.  به عنوان مثال، درختکاری  و برگزاری  « سوبوتنیک»  پاکسازی پارک ها و  محوطه های  سبز  در محله های مسکونی».

سال 2017 میلادی از طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، سال  اکولوژی اعلام شده است.  بیش از 600 برنامه در چارچوب آن  اجرا خواهد شد  که 347 میلیارد از سرمایه دولتی و خصوصی صرف  آن ها خواهد شد.  از جمله برنامه های  سال اکولوژی  می توان از —  روز درختکاری سراسری روسیه، ساخت پیاده روهای « بایکال بزرگ» و پاکسازی  بزرگ مقیاس پارک ها و محوطه های سبز در محله ها در سراسر روسیه — نام برد.

ایگور چستین، مدیر  بنیاد جهانی  طبیعت وحش در روسیه،  تعریف کرد که سازمان تحت ریاست وی  در سال محیط زیست روسیه از لئوناردو د کاپریو دعوت  کرد در این  همایش ها شرکت کند.

وی گفت: « شایان ذکر است که د کاپریو  سفیر بنیاد جهانی طبیعت وحش است و بارها از پروژه های اکولوژیکی ما حمایت کرده است.  هم اکنون در خصوص سفر وی به روسیه  برای شرکت در تعدادی از  مراسم  در حال گفتگو هستیم. می خواهیم حمایت او از برنامه حفظ  و دفاع از ببرهای ساکن در روسیه  و پروژه احیای  ببرها  در  قزاقستان برخوردار شویم ».

دنیس نیکیتاس مدیر کل  آژانس  تحلیلی « سِگمِنت»  گفت که  سخنرانی  ستارگان در همایش های مختلف  باعث حل و فصل مسائل محیط زیست نمی شود  اما  « محیط خبری مطلوبی» ایجاد می کند.

نیکیتاس گفت: « سفر ستارگان  باعث جلب توجه  رسانه ها می شود  که به  گزارش رویدادها می پردازند.  به این ترتیب آنها باعث آن می شوند تا به این مسائل توجه شود. البته سفر پاملا  آندرسون  در سال 2015 و شرکت وی در همایش اقتصادی شرق  و  سفر برنامه ریزی شده لئوناردو د کاپریو  به روسیه در سال جاری  بعید بر  وضعیت دفاع از طبیعت تأثیر بگذارد.  اما اینگونه  رویدادها  در رسانه ها جای خاصی خواهند داشت و  به این ترتیب افراد  عادی نیز  ممکن است به  مسائل حفاظت از طبیعت   توجه نشان بدهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала