واکنش استاد شطرنج بانوان ایران به تصمیم شطرنج باز اکراینی

© Fotolia / yuuنابغه شطرنجی که آگهی فوتش را قبل از مرگ خواند
نابغه شطرنجی که آگهی فوتش را قبل از مرگ خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا موزیچوک دختر شطرنج باز اکراینی به علت وجود قانون حجاب اجباری مسابقه جهانی شطرنج در ایران، مسابقات امسال را تحریم کرد.

Шахматы. Чемпионат мира. Женщины. Финал - اسپوتنیک ایران
تحريم مسابقات جهانى شطرنج در ايران از سوى شطرنج باز اكراينى
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تصمیم فدراسیون جهانی شطرنج، مسابقات قهرمانی شطرنج زنان در سال ۲۰۱۷ در ایران برگزار می شود. میزبانی ایران درمسابقات شطرنج علاوه بر جنبه مثبت آن با یک چالش عمده روبروست و آن لزوم پوشیدن حجاب شطرنج بازان معروف کشورهای مختلف است. در این میان "ماریا موزیچوک"، شطرنج باز اکراینی به این شرایط معترض است و خواهان تحریم مسابقه شطرنج در ایران است. البته او تنها تحریم کننده این بازی نیست و شطرنج بازان نامی دیگری نیز انصراف خود را از شرکت در این مسابقات اعلام کردند.
گفتنی است که این مسابقات در ماه فوریه سال جاری در ایران برگزار خواهد شد."میترا حجازی پور"، استاد بزرگ ایرانی شطرنج جهان، با انتقاد از تحریم مسابقات شطرنج در ایران در مصاحبه با "گاردین" اعلام کرده است که این تصمیم درستی نیست و ضربه بزرگی به تلاش های بانوان در عرصه ورزش خواهد زد. گفته شده است که "حجازی پور" در مسابقات آسیایی 2015 به مقام قهرمانی رسید.
این نخستین بار است که ایران میزبانی مسابقات جهانی را در این سطح را بر عهده دارد و قدم بزرگی در زمینه ورزش برای وی محسوب می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала