گزارش و تحلیل

نظر:بروز تهدید های جدید علیه فدراسیون روسیه، تخریب و پی کنی ریاست جمهوری ترامپ است

© AFP 2023 / Robyn BeckПодготовка избирательного участка для проведения выборов президента США
Подготовка избирательного участка для проведения выборов президента США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان ماکّین و لیندسی گرِم، سناتوران ایالات متحده در مصاحبه با کانال تلویزیونی NBS اظهار کردند که جمهوریخواهان انتظار تدابیر علیه روسیه از طرف دونالد ترامپ در ارتباط با اتهامات دخالت در انتخابات دارند. و اگر وی دست به چنین اقدامات نزند ممکن است با تقابل دو حزب در کنگره روبرو شود.

سناتور گرِم در ضمن اشاره کرد:"می خواهیم به رئیس جمهور ترامپ فرصتی فراهم سازیم که روسیه را وادار به پرداخت غرامت نسبت به دخالت در انتخابات کشور ما نماییم". به قول آقای گرِم، آن عده ای از اعضای حزب که در رابطه روسیه به حملات سایبری شک و تردیدی دارند، "جمهوریخواه و و وطن پرست نیستند. و اگر خود ترامپ موضع خود را نسبت به روسیه تغییر ندهد، وضعی برقرار می شود که نقطه نظر ریاست جمهوری با کنگره مغایرت داشته باشد". وی همچنین از ابتکار جدید خود و هم پیکارش، آقای ماکّین مبنی بر تحریم های سخت در بخش مالی و انرژی علیه روسیه پرده برداشته است.

ОБАМА ПОДЛОЖИЛ ОЧЕРЕДНУЮ «СВИНЬЮ» ТРАМПУ - اسپوتنیک ایران
اوباما دردسر جدیدی برای ترامپ ایجاد کرده است
پیشین دستگاه های امنیتی آمریکا گزارشی را مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده آمریکا انتشار کرده اند. در گزارش ادعا شده است که گویا مسکو در تلاش انتخاب شدن ترامپ در پست ریاست جمهوری بودند لیکن ثبوت و شواهد متقاعد در این زمینه آورده نمی شوند. بعد از جلسه توحیهی با کارمندان دستگاه های امنیتی راجع به حملات سایبری، آقای ترامپ اظهار کرد که هیچ کدام شواهد تاثیرگذار این حملات بر انتخابات نیست. به عقیده رئیس جمهور منتخب ایالات متحده امریکا، فقط "افراد احمق" در جستجوی ستیز روابط با روسیه می باشند.
خانم ویکتریا ژوراولوا، کارمند ارشد علمی دانشکده اقتصاد جهانی و روابط بین المللی فرهنگستان علوم روسی و نامزد علوم سیاسی بعید نمی داند که به زودی تحریمات جدید ضدروسی مشمول سوخت و انرژی تفویض گردد. ریشه سخن را به دانشمن مزبور می دهیم که در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار نظر کرده است:


"احتمال کامل وجود دارد که چنین سند تفویض گردد. تیم رفتنی اباما وقت کم دارد، ولی اگر در مدت یک هفتۀ باقی مانده منفعل نباشند، احتمال آن است که کاخ سفید اسناد را تأیید و توفیض کند. موضع باراک اباما کاملاً آشکار است و خودش مبتکر این همه روند بود. چنین اقدامات، تخریب و پی کنی آشکار ریاست جمهوری آینده ترامپ می باشد یعنی شرایطی فراهم می گردد که عدول از آنها بیش از حد سختر شود".


به نظر خانم ژوراولوا، حامی چنین سیاست، غیر از دمکراتها در اردوگاه جمهوریخواهان هم هست. مفسر مزبور به این نتیجه می رسد:


"آنها از ترامپ خیلی ترس دارند. می ترسند که وی به کاخ سفید رسیده به پیاده و عملی کردن وعده هایی که پایۀ پیروزی او بود، دست خواهد زد. و اگر برنامه داخلی وی کم و بیش با دستور کار حزبی هماهنگ است، مسایل خارجی و بخصوص روابط با روسیه کاملاً با دستور کار حزب و محافل سیاسی کشور و مهمتر از همه، با اجماع حزبی که در واسنگتن حکم فرماست، مطابقت ندارد. به این خاطر آنها در صدد ایجاد شرایطی می باشند که در آن ترامپ در واقع تسلط کامل نداشته باشد. فعالیت دیوانه وار هفته های اخیر که ما شاهد آن هستیم، در این استقامت گسیل است. در حقیقت اقدامات فوق الذکر، یار و مدد و شفیع ترامپ نه بلکه تلاش منفعل کردن کامل وی است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала