یمنی ها 20 نظامی متجاوز سعودی را کشتند

© AP Photoیمنی ها 20 نظامی متجاوز سعودی را کشتند
یمنی ها 20 نظامی متجاوز سعودی را کشتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
منابع امنیتی یمن روز شنبه اعلام کردند که محل تجمع نظامیان سعودی در استان نجران واقع در جنوب عربستان از سوی نیروهای ارتش یمن مورد هدف قرار گرفت و 20 نظامی متجاوز کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، شبکه خبری المسیره به نقل از یک منبع نظامی که نامش ذکر نشده است اعلام کرد، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نظامیان سعودی را مقابل گذرگاه الخضراء در نجران هدف قرار دادند.
در جریان این عملیات، نزدیک به 20 نظامی سعودی کشته و 18 تن دیگر زخمی شدند.
یگان توپخانه ای نیروهای یمنی روز گذشته (جمعه) نیز همین منطقه را گلوله باران کردند که در اثر آن شماری از نظامیان دشمن کشته یا زخمی شدند.
از سوی دیگر، نیروهای ارتش یمن چندین عملیات علیه نظامیان سعودی در استان های عسیر و جیزان انجام دادند.
در جریان این عملیات ها، دو خودروی نظامی سعودی منهدم و ده ها نظامی عربستانی کشته یا زخمی شدند.
حملات انتقام جویانه ارتش علیه نظامیان عربستان در حالی صورت می گیرد که بمباران منازل مسکونی منطقه خیوان شهر حوث استان عمران یمن از سوی جنگنده های عربستانی، منجر به کشته شدن چندین زن و کودک شد.
یمن، فقیرترین کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه نزدیک به دو سال است که شاهد تجاوز همه جانبه عربستان و همپیمانانش به این کشور است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 11 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
عربستان به رغم صرف هزینه های سرسام آور نظامی و تبلیغاتی کمترین دستاورد را از لشکرکشی به یمن داشته و به عقیده بسیاری از کارشناسان در باتلاق این زیاده خواهی گرفتار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала