مهمترین مشکل دنیای علم در کره زمین کشف شد

© Photo / The National University of Science and Technology MISiS/Maria BrodskayaСамораспространяющийся высокотемпературный синтез в порошке оксида железа
Самораспространяющийся высокотемпературный синтез в порошке оксида железа - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محققان بریتانیایی مهمترین مشکلی که گریبانگیر دنیای علم است را کشف کردند. به عقیده دانشمندان بریتانیایی، بزرگترین مشکل دنیای علم در کره زمین این است که نتایج مطالعات و تحقیقات منتشر شده، به زبان انگلیسی چاپ نمی شوند و به همین خاطر آنها اطلاعات گسترده ای دریافت نمی کنند. شرح کامل ابن مقاله در نشریه "PLOS Biology" به چاپ رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال اخبار علمی "EurekAlert"، بر اساس آمار محققان بیش از یک سوم مقاله های تحقیقاتی که در فضای اینترنت به چاپ می رسند به زبان انگلیسی نیستند. این امار با بررسی موضوع مورد تحقیق آنها "جانور شناسی" و مقایسه تعداد مقاله های منتشر شده پیرامون این موضوع در جستجوی واژه‌های کلیدی در مقاله‌ها، رساله‌های علمی و گزارش‌های فنی گوگل "Google Scholar" به دست آمده است.
این تحلیل ها نشان دادند که از 75 هزار اسناد و مدارک منجمله مقالات، کتاب ها و پایان نامه ها, 35.6 درصد آنها تا کنون به زبان انگلیسی ترجمه نشده اند. از این تعداد، 12.6% به زبان اسپانیایی، 10.3% به زبان پرتغالی و 3% به زبان فرانسوی هستند. محققان درکل، متون متنشر شده به 14 زبان در "Google Scholar" را مورد تجزیه و تحلیل قرار دارند.
نویسندگان این مطالعه به موضوع اهمیت ترجمه این انتشارات به زبان انگلیسی تاکید دارند، چراکه به نظر آنها زبان انگلیسی می تواند در واقع نقش "زبان میانجی" دنیای علم در جهان را ایفا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала