استقبال رئیس جمهور ایران از نشست آستانه درباره مسئله سوریه

© Sputnik / Alexei Nikolskiyروحانی: اقدامات اخیر آمریکا در قبال ایران مغایر با برجام است
روحانی: اقدامات اخیر آمریکا در قبال ایران مغایر با برجام است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از برگزاری نشست آستانه برای بحث درباره راه حل مسئله سوریه استقبال کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه به منظور دستیابی به راه حل بحران سوریه در آستانه قزاقستان با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر ، خبر از استقبال رئیس جمهور برای برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه داد و گفت: در پی دعوت پوتین رئیس جمهور روسیه از رئیس جمهور ایران برای برگزاری نشست سوریه در قزاقستان وی نیز از این دعوت استقبال کرده است.
وی در عین حال تاکید کرد هنوز برنامه ای برای این سفر تدارک دیده نشده است.
به گزارش مهر، پیش از این وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در اواسط ماه آینده در آستانه پایتخت قزاقستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
این وزارتخانه افزوده بود: قرار است روسای جمهور این سه کشور در آستانه در خصوص توافق درباره آینده سوریه بحث و تبادل نظر کنند.
نظربایف رئیس جمهور قزاقستان نیز که در هفته جاری به روسیه سفر کرده است در دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: قزاقستان آماده میزبانی مذاکرات سوریه و آماده کردن کلیه شرایط لازم برای این مذاکرات است.
گفتنی است ۳۰ آذر ماه نیز ، نشست سه جانبه وزیران خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه در مسکو با هدف یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه برگزار شد.
حاضران در این نشست درباره مبارزه با تروریسم و برقراری آتش بس فراگیر در سوریه به توافق رسیدند و تاکید کردند که اولویت در مبارزه با تروریسم است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала