گزارش و تحلیل

قربانی در راه پامردی و شفاعت به دیگران

© AP Photo / Viktor KlyushinАкция памяти по погибшим в авиакатастрофе в Сочи
Акция памяти по погибшим в авиакатастрофе в Сочи - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شهر سوچی روز عزاداری به مناسبت یاد شهدای فاجعه هواپیمای تو-154 برگزار شد، روسیه به سوگ و عزا ادامه دارد.

ولادیمیر شاپوالوف، معاون رئیس دانشکده تاریخ و سیاست دانشگاه مسکو در مصاحبه با رادیو Sputnik خاطر نشان کرد که این فاجعه تمام مردم روسیه را شوکه کرد. وی در تفسیر خود می گوید: 


"زندگی هر بشر بی نظیر است. ولی در این مورد سوگ و عزای ما بطور خاص است چون ما شخصیت ها را یاد می کنیم که وظیفه حرفه ای خود را ادا می کردند، وظیفه را در مقابل کشور خود. آنها قربانی پامردی، شفاعت، همت به دیگران که به آن نیاز داشتند و هنوز هم دارند شدند. فاجعه، حیات هنرپیشگان معروف، شخص محبوب و مشهور روسیه و هم قطاران ما، خبرنگاران را گرفت. البته این، ضایه فوق العاده جدی که برای مردم ما فراموش ناشدنی است".


Мир скорбит по погибшим в катастрофе Ту-154 - اسپوتنیک ایران
جهان به یاد قربانیان سانحه ی هوایی توپولوف ۱۵۴ به سوگ نشسته است
به قول کارشناس مزبور اکثر مردم، مرگ خانم الیزاوتا گلینکا، میدرعامل بنیاد "مدد عادلانه"، ضایۀ شخصی تلقی می نمایند.کارشناس در ادامه تفسیر می گوید:


"الیزاوتا گلینکا، شخص بی نظیر اجتماعی بود. در شرایط فوق العاده دشوار مناقشات خارجی، نظرهای گوناگون سیاسی، وی می توانست خارج از سیاست، صدقه مال و جان خود را بین افرادی که به وی مراجعه می کردند تقسیم کند. به نظرم، ضایه دوکتر لیزا برای کشور ما و نه فقط برای کشور ما، فوق العاده است. افتتاح بیمارستان در اوکراین، فعالیت وی در سوریه، دونتسک و لوگانسک سزاوار و لایق خاطره وی می باشد. ساکنین مناطق مذکور باهم با روسیه در سوگ و عزا می باشند".


به قول کارشناس مزبور مرگ خبرنگاران سه کانال روسیه و گروه رقص و آواز به نام آلکساندروف، دردی است که در قلوب کم نمی شود. ریشه سخن را باز به آقای شاپوالوف می دهیم:


"این هنرپیشگان را تمام دنیا می دانست و دوست می داشت چون در واقع آنها سمبل و کارت ویزیت کشور ما بودند. البته ضایه این هنرپیشگان نباید به اتمام سرنوشت این مجموعه خالق منجر شود…
فاجعه مذکور باز هم به ما نشان می دهد که حرفه ژورنالیست، یکی از خطرناکترین حرفه در جهان می باشد. نه ژورنالیست در این فاجعه غمناک جان شیرین خود را از دست دادند. آنها به صفوف قربانیانی که در شرایط گوناگون از جمله در خط آتش دونتسک و مناطق دیگر شهید شدند پیوستند. یاد آنها گرامی باد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала