روسیه متوجه شد که می شود آمریکا را نادیده گرفت

© AFP 2023 / Jim Watsonروسیه متوجه شد که می شود آمریکا را نادیده گرفت
روسیه متوجه شد که می شود آمریکا را نادیده گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا دیگر به عنوان یک قدرت مسلط بر دنیا محسوب نمی شود.

به گزارش "اسپوتنیک" لئونید برشیدسکی خبرنگار Bloomberg می نویسد، یکی از مهمترین نتایج رهبری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این است که آمریکا دیگر به عنوان یک قدرت مسلط بر جهان محسوب نمی شود و در واقعیت های امروزی می توان آمریکا را نادیده گرفت.
این خبرنگار می نویسد؛ امروزه روسیه به عنوان پیش رو قرار دارد؛ در این هفته وزرای امور خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو برای گفتگو در مورد مسائل سوریه ملاقات کردند و آمریکا برای این نشست دعوت نشد.
پس از مذاکرات، وزرای خارجه بیانیه ای اعلام کردند، که طبق آن کشورهای مذاکره کننده آماده هستند تا شرایط تفاهنامه بین دولت سوریه و مخالفان را فراهم کنند. در این بیانیه همچنین آمده که سایر کشورها نیز که براوضاع سوریه تاثیر گذارند می توانند به این گروه بپیوندند.
به گفته لئونید برشیدسکی، امروز این سه کشور احساس می کنند که دارای قدرت کافی برای رهبری منطقه ای که احتمالا بزرگترین تهدید برای غرب محسوب می شود، منطقه ای که "دولت اسلامی" در آن حضور دارد را دارند.
وی اضافه می کند، روسیه مخالف مذاکره با آمریکا نیست و بارها این موضوع را با گفتگو در مورد سوریه با آمریکا اثبات کرده. اما از آنجایی که دردولت باراک اوباما یک نظر واحد در مورد اینکه آیا همکاری با پوتین لازم است یا خیر وجود نداشته، هیچ گاه نتیجه ای بدست نیامده.
در پایان می گوید:«ترکیه، عربستان و قطر لازم نیست به آمریکا برای مذاکره با مسکو پشت کنند. آنها دیگر احساس اینکه با آمریکا مذاکره کنند را لازم نمی بینند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала