رسانه های غربی از پنجمین آزمایش موشک های ضد ماهواره توسط روسیه خبر دادند

© Sputnik / Aleksey NikolskyiНа предприятии "Концерн ПВО "Алмаз-Антей"
На предприятии Концерн ПВО Алмаз-Антей - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری های غربی به نقل از پنتاگون ادعا کردند روسیه موشک هایی را مورد آزمایش تابستانه قرار داده است که گویی قادرند ماهواره های آمریکا را مورد هدف قرار دهند.

به نوشته این نشریات، سامانه موشکی مذکور "نودل" در روز 16 دسامبر از پایگاهی در مرکز روسیه مورد آزمایش قرار گرفته است و گویی سرویس های ویژه ایالات متحده این موضوع را تحت نظر نظر داشته اند. بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، این پنجمین آزمایش موشک نودل و سومین پرواز موفقیت آمیز این سامانه موشکی توسط روسیه است.

از محل دقیق انجام این آزمایشات تابستانه (فصل گرما) گزارشی نشده است. همچنین گفته شده است، مشخص نیست که این موشک به سمت فضا پرتاب شده است یا تنها در پایین تر از محدوده مداری زمین آزمایش شده است.

پنتاگون از دادن توضیحات در این رابطه صرف نظر کرده است. با این که هیچ اطلاعاتی درباره این که آیا اصلا چنین آزمایشی صورت گرفته است یا خیر وجود ندارد، ولی واشنگتن پست همچنان این موشک را "ضد ماهواره" قلمداد می کند. از این گذشته، یکی از کارمندان پیشین وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که گویی موشک "نودل" می تواند سامانه جهت یابی ماهواره ای "GPS" را کاملا از کار بیاندازد. وی افزود که این موشک همچنین می تواند بخشی یا به طور کل "بهره روی و اثربخشی تمامی موشک های کروز دور برد را از بین برده و به عملکرد تسلیحات دقیق ارتش آمریکا را صدمه بزند."

وزارت دفاع ایالات متحده "پنتاگون" اعلام کرده است که ارتش آمریکا به شدت به سیگنال های جی­پی­اس وابسته است و گویی روسیه و چین با سواستفاده از این موضوع، اقدام به طراحی و ساخت سامانه های ضد ماهواره نموده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала