گزارش و تحلیل

قتل کارلوف

© REUTERS / Maxim Shemetovسرگی لاوروف و محمد جواد ظریف در مراسم یادبود آندری کارلوف
سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف در مراسم یادبود آندری کارلوف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مخالفان آزادی حلب قتل کارلوف را طرحریزی کردند.

 مذاکرات  با شرکت وزرای امور خارجه  فدراسیون روسیه، ایران و ترکیه، سرگی لاوروف،  محمد جواد ظریف و  مولود چاووش اغلو در زمینه یک عمل تروریستی — قتل آندری کارلوف سفیر روسیه  در ترکیه — برگزار شد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود که هدف از انجام « این عمل فجیع تروریستی»  تلاشی برای ایجاد مانع  در راه عادی سازی  مناسبات مسکو و آنکارا بود.  سرگی لاوروف اعلام نمود: «  این تراژدی ما را مصمم می کند هر چه قاطعانه تر  با تروریسم مبارزه کنیم  و  دیدار امروز  را عینی تر سازیم».

 اعلامیه مشترک  که بر اساس نتایج  مذاکرات صادر شد حاوی وظایف  سه کشور در خصوص مساعدت به حل و فصل  درگیری در سوریه است. سرگی لاوروف  متذکر شد: «  ما در باره  تعامل آینده بر اساس  اعلامیه مشترک امروز، به توافق رسیدیم. ایران، روسیه و ترکیه  قاطعیت خود در مبارزه مشترک با «داعش»  و « النصرا»  و جداسازی  گروهک های  مسلح اپوزیسیون از آنها را مورد تأیید قرار دادند».

حسین  شیخ الاسلام مشاور وزیر امورخارجه  جمهوری اسلامی ایران  در گفتگوی تلفنی با مارینا الشعلان خبرنگار « اسپوتنیک» قتل جنجال برانگیز  دیپلمات روسیه  را یک عمل  وحشیانه تروریستی  و چالشی برای  همه نامید. وی این عمل تروریستی را  قاطعانه محکوم کرد و  به بسیج همه نیروها برای ریشه کن سازی تروریسم  و آزادی سوریه فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала