درصد ریسک پذیری زنان جامعه ایران افزایش یافته / اعتیاد زنانه نیست

© Fotolia / IvanmateevПальцы ломают сигарету
Пальцы ломают сигарету - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنان در بیشتر مواقع انسان های محتاطی هستند؛ به طوری که درصد ریسک پذیری آنان نسبت به مردان جامعه بسیار کم بوده است اما امروزه درصد ریسک پذیری زنان جامعه افزایش یافته است و این موضوع در مساله اعتیاد نیز خود را نشان می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر رویا نوری با بیان اینکه امروزه 30 درصد از زنان جامعه شاغل هستند، گفت:  امروزه درصد ریسک پذیری زنان جامعه افزایش یافته است و این موضوع در مساله اعتیاد نیز خود را نشان می دهد. موضوع زنان از جمله موضوعاتی است که به تازگی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است اما  مطالعات انجام شده در این حوزه، مطالعات تخصصیِ برای زنان نیست. آسیب های زنان به ویژه اعتیاد باید به طور متمرکز و تخصصی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

یک جامعه شناس با تاکید بر این که اعتیاد هیچ گاه زنانه نمی‌شود، گفت: اعتیاد از ابتدا پدیده‌ای مردانه بوده است چراکه همواره مردها بیشتر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند و آن را مصرف می‌کنند.

این کارشناس مسایل اعتیاد با بیان این که اعتیاد زنان امروزه تبدیل به یک مساله  اجتماعی شده است، گفت: آمارهای اعتیاد زنان در جامعه امروزه بسیار افزایش یافته است بنابراین افراد اجتماعی و جامعه نسبت به این موضوع حساس شده اند.

در ادامه این برنامه دکتر عیسی کاکویی- کارشناس مواد مخدر- با اشاره به سبک زندگی خانواده های امروزی اظهارکرد: تربیت صحیح فرزند توسط خانواده، باعث می شود تا تعامل و هماهنگی ویژه و خوبی در جامعه حاکم شود. مردهای خانه های امروزی باید خلا تربیتی فرزندان را در نبود زنان در خانه تامین کنند.

این کارشناس مواد مخدر با اشاره به این که امروزه مرجع الگوگیری کودکان جامعه عوض شده است، گفت: در شرایط امروزی گروه مرجع جوانان و نوجوانان تغییرات بسیار جدی کرده است، به طوری که علاوه بر والدین، فرزندان مورد آسیب قرار گرفته است.

کاکویی در پایان اظهارکرد: آمارهای چند سال پیش در حوزه اعتیاد، آسیبهای کمتری را نسبت به آمارهای امروزی نشان می داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала