عربستان سعودی سرمایه گذاری در آمریکا را متوقف می کند

© AP Photo / Saudi Press Agencyعربستان سعودی سرمایه گذاری در آمریکا را متوقف می کند
عربستان سعودی سرمایه گذاری در آمریکا را متوقف می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی با توجه به تغییرات در وضعیت سیاسی آمریکا، سیاست سرمایه‌گذاری خود در این کشور را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

به گزارش "اسپوتنیک" به نقل از وال‌استریت ژورنال، عربستان سعودی با توجه به تغییرات در وضعیت سیاسی آمریکا، سیاست سرمایه‌گذاری خود در این کشور را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
بازنگری عربستان در سیاست سرمایه گذاری خود در آمریکا دو علت دارد: نخست، موافقت کنگره با پیش‌نویس قانون موسوم به "جاستا" که به خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 امکان می‌دهد از عربستان به دادگاه فدرال نیویورک شکایت کنند و دوم، حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا از این قانون است، در حالی ‌که ترامپ بارها بر حمایت خود از قانون مزبور تأکید کرده است.
در همین راستا، منبعی نزدیک به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان گفت: این صندوق، سرمایه‌گذاری خود در اقتصاد آمریکا را تا شفاف شدن سیاست واشنگتن در قبال روابط با عربستان به حال تعلیق درآورده است.
پیش از این کنگره آمریکا قانن "جاستا" را تصویب کرد و باراک اوباما رئیس جمهورآمریکا این لایحه را که به تصویب کنگره آمریکا رسیده بود را وتو کرد، اما مجلس سنا با نود و هفت رای موافق و یک رای مخالف این قانون را تصویب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала